Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 21 mars 2019

jrick

Medlem
På vilket sätt tycker du lika för alla är negativt då?
Och hur skulle du utforma det för att du skulle vara nöjd?
Som det är nu är det i bästa fall ett lotteri, i sämsta fall riggat för de som sitter på tekniska hjälpmedel. Så jag tycker faktiskt att ett rent lotteri vore mest rättvist, man kunde då få lägga in önskemål om tilldelning i olika webbsläpp under en dag och sedan kunde de lotta.
 

Adamanko

Medlem
Som det är nu är det i bästa fall ett lotteri, i sämsta fall riggat för de som sitter på tekniska hjälpmedel. Så jag tycker faktiskt att ett rent lotteri vore mest rättvist, man kunde då få lägga in önskemål om tilldelning i olika webbsläpp under en dag och sedan kunde de lotta.
Och du tror att snacket om det är riggat skulle dö ut då?
Men du tycker lika för alla är något att eftersträva?
 
Last edited:

jrick

Medlem
Och du tror att snacket om det är riggat skulle dö ut då?
Men du tycker lika för alla är något att eftersträva?
Jag inser att det skulle krävas en del för att misstankar om riggning inte skulle uppstå. Lotto t.ex. tror jag få tror är riggat.
Ja, jag tycker lika för alla är eftersträvansvärt. Tycker inte du? Det är en förutsättning om vi ska ha ett monopol.
 

NoSense

Medlem
Ja något slags lotteri vore nog mer rättvist tror jag Och ja, jag gillar rättvisa. Det är inte alla som har möjlighet att sitta vid datorn eller mobilen prick kl 10.00. Dessutom verkar det underlätta om man har en riktigt snabb uppkoppling och gärna många vänner (eller bulvaner) som klickar åt dig. Så ett lotteri med föranmälan röstar jag för vid webblanseringarna. Men kanske även vid de riktigt små och eftertraktade småpartierna.
 

Skrutt

Medlem
Hade ju gärna sett någon röd Kershaw att klicka på men tröstar mig med en av de mer blekfisiga buteljeringarna.
 
Toppen