Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 21e augusti

2012 William Fèvre Les Clos känns för mig ett bra köp. Lite i överkant av pris men ett par flaskor blir nog ändå billigare än att köpa utomlands. Anne Gros är en mycket bra producent men som för många Bourgognes så har nog priset dragit för mycket.

Andra synpunkter?
 

Håkan

Medlem
Anne Gros är en jättebra producent som enligt utsago lyckats väldigt bra med årgång 2012, sen får du själv bestämma dig om du tycker vinerna är värda satt pris. Internationellt sett är priserna rimliga. För mig blir det pass.
 
Trådskapare
E

Erik Nordin

Medlem
Det blir nog pass på vinerna för min del, men tänkte nog försöka ropa in ett par i sammanhanget billiga öl, delvis för att jag gillar spänningen hos en weblansering.
 
Trådskapare
E

Erik Nordin

Medlem
Jag slog till på bärsen, alla 3.
Folks intresse för svindyra bourgogner verkar fallna. Skulle inte förvåna om Bolis sitter med ett antal 2011 och 2012or, som de senare får rea ut, likt de gör med Bordeaux 2006-2009 nu. I synnerhet 11an som mellanårgång borde vara svårsåld.

Atomwine reade ut 11orna från Liger-Belair innan de släpptes.
 

Håkan

Medlem
Jag tycker ändå att det är bra att Systembolaget tar in 2012 trots priserna, men de kommer nog ligga ett tag till marknaden accepterat priserna. Hoppas att Chevillon, Lafarge och Angerville inte har gått upp lika mycket i pris, det brukar vara så att Volnay och Nuits St Georges inte riktigt kan du ut priserna som i andra kommuner.
 
Trådskapare
E

Erik Nordin

Medlem
Självklart är det så, även jag har köpt på mig en del 12or. Min analys av intresset för dem baseras främst på den dåliga åtgången vid weblanseringar.
 

chambertin

Medlem
I samband med att de släpptes ska det nog vara.:)
Har inte sett några 2012 hos Atomwine från Liger-Belair men väl från Duroché och Duband.
Vet du hur det ligger till med 2012 från Liger-Belair ?
Provade några av Dubands viner från 2012 på Atomwines vindagar i våras och tyckte att dom var strålande bra och har köpt några st.
 
Trådskapare
E

Erik Nordin

Medlem
2011orna släpptes i somras och sålde i princip slut på en vecka, förmodligen pga rabatten som var ca 40 %. Så jag misstänker att 12orna inte släpps förrän nästa år.
 

Skrutt

Medlem
Någon som köpte något? Kan konstatera att bara tre av posterna är slutsålda så det var inget egentligt tryck på lanseringen.
Jag gick på din linje, Fevres Les Clos. Man kan jämföra med Jadots Corton-Charlemagne som brukar dyka upp på Systemet varje år med ett väsentligt högre pris men i år (årg 2012) ligger under eller en bit under 95 poäng hos storfräsarna och dessutom verkar ha en sådan subtil profil som jag inte tilltalas av eller vågar köpa. Men ack, med väl valda jämförelser kan man rättfärdiga precis vad som helst!

Den andra Fevren var visst kvoterad till 1 flaska bara för att det fanns lite färre från början. Det finns fortfarande 26 flaskor kvar så varför ökas inte kvoten? Märkligt med tanke på att de flesta vinintresserade helst undviker att ha bara en flaska av ett vin.
 
Toppen