Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 22 november 2012

chambertin

Medlem
SV: Webblansering 22 november 2012

Näe, bara en masa svindyra kommunviner och inga kokta topp-bourgogner för 300-lappen heller.. :D
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Webblansering 22 november 2012

Keen skrev:
Inget kul alls, inte ens värt att titta på.
haha, förvånar mig dock stort att Netterberg valde att köra några flaskor Selosse 2002 till Sovjetbolaget också - vad är detta för sosse fasoner :eek:
 

Silenos

Medlem
SV: Webblansering 22 november 2012

2/3 minskad kvot, 2/3 höjt pris (fortfarande 'billigt', jag vet...) på Rousseaus signaturvin, suck. Jaja, det är väl inte så att man lyckas klicka hem något ändå. Grattis i förskott till de två som får dela på flaskorna.
 

CH

Medlem
SV: Webblansering 22 november 2012

johan1279 skrev:
haha, förvånar mig dock stort att Netterberg valde att köra några flaskor Selosse 2002 till Sovjetbolaget också - vad är detta för sosse fasoner :eek:

Tror det är en förutsättning för att ha agenturen.
 

Elvis

Medlem
SV: Webblansering 22 november 2012

CH skrev:
Tror det är en förutsättning för att ha agenturen.

Exakt, säkert ett krav från Selosse. Var det inte Selosse 1989 som Systembolaget hade en allokering på halva produktionen av (dessutom till under 300 kr per flaska...)? Selosse vill kanske att åtminstone en handfull av hans gamla trogna svenska kunder ska ha möjlighet att köpa en flaska idag på Systembolaget idag också.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Webblansering 22 november 2012

Silenos skrev:
Grattis i förskott till de två som får dela på flaskorna.

I teorin blir det väl 12 som får köpa en flaska var (kvotering garanterat 1 fl), men det är i och för sig före bulvanfaktorn räknas in.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
SV: Webblansering 22 november 2012

vintomas skrev:
I teorin blir det väl 12 som får köpa en flaska var (kvotering garanterat 1 fl), men det är i och för sig före bulvanfaktorn räknas in.
ingen som råkar känna någon bulvan ::) ?
 

Silenos

Medlem
SV: Webblansering 22 november 2012

vintomas skrev:
I teorin blir det väl 12 som får köpa en flaska var (kvotering garanterat 1 fl), men det är i och för sig före bulvanfaktorn räknas in.

Det var en liten pik — som aldrig denne kommer se förvisso — till esset som senast bestämde att "nämen jo, sex flaskor blir nog en lagom kvot på denahäringa chambertinen, den är det väl ingen som vill ha ändå". Du har givetvis rätt. De verkar ha lärt sig.
 

Dovberg

Medlem
SV: Webblansering 22 november 2012

Silenos skrev:
Det var en liten pik — som aldrig denne kommer se förvisso — till esset som senast bestämde att "nämen jo, sex flaskor blir nog en lagom kvot på denahäringa chambertinen, den är det väl ingen som vill ha ändå". Du har givetvis rätt. De verkar ha lärt sig.

Jag känner av en viss bitterhet, men håller helt med. Helt jävla sjukt att kvoten var 6 flaskor. Visst, det var bättre för min plånbok, men det hade ha varit trevligt att ha iallafall en flaska i källaren. Otroligt dåligt sköt av systembolaget.
 

Keen

slan
SV: Webblansering 22 november 2012

Konstigt.

Iofs bra, då slipper man välja mellan att klicka hem Selosse 02 och Chambertin Grand Cru 10
 
Trådskapare
A
SV: Webblansering 22 november 2012

Bar57 skrev:
Någon som vet vad som hänt med Rousseaus viner? Finns inte i listan på bolis.se

Hela pallen ramlade av lastkajen så tyvärr kommer det inga :)

Vet tyvärr inte. Infon från SB är ju preliminär. Varunummret finns inte överhuvudtaget. Ska skicka ett mail och fråga.
 

Silenos

Medlem
SV: Webblansering 22 november 2012

Keen skrev:
Iofs bra, då slipper man välja mellan att klicka hem Selosse 02 och Chambertin Grand Cru 10

Ja det var ju precis det där som var min trumf, nu slank det sista halmstrået ur näven. Att man är chanslös mot herr Landström oavsett hur många artiklar han är ute efter, ja det har jag så sakteliga börjat förlika mig med; men nu måste jag ju slåss mot resten av forumgänget också, illa...
 
Trådskapare
A
SV: Webblansering 22 november 2012

Fått svar från Systembolaget angående Armand Rousseau. Ser ut som vi får vänta till efter jul med att klicka hem ett gäng. Ger er alla lite tid att träna upp reaktionsförmågan

Leverantören fick inte fram flaskorna i tid så dom kommer med stor sannolikhet lanseras i februari 2013.
 

Håkan

Medlem
SV: Webblansering 22 november 2012

Silenos skrev:
Är det någon som hade tänkt sig lite Dujac?
Tyckte de var lite dyra, kollade dock inte kommunvinernas prisläge men de andra går nog hitta billigare.
 

perpro

Medlem
SV: Webblansering 22 november 2012

Nu skall jag inte köpa fler Rhôneviner på ett tag, men Pure har fått 99p av Parker och Stephen Tanzer, men lite mer beskedliga 16.5p av Jancis ("Dark crimson. Heady nose. Concentrated, gassy wine. Not quite terroir driven!"). Snittpris på wine-searcher 1050kr, 450 på systemet. Jag satsar nog på lite low-end bourgogne istället. (Min budget klarar inte av de dyrare just nu)

En konstighet på hemsidan är att det inte finns någon utgråad boka-knapp för Pure och Selosse.
 

Silenos

Medlem
SV: Webblansering 22 november 2012

Håkan skrev:
Tyckte de var lite dyra, kollade dock inte kommunvinernas prisläge men de andra går nog hitta billigare.

Jo, jag håller helt med dig. Allt förutom byvinerna, som ligger OK (de kan hittas billigare men inte med så mycket), är för dyrt. Och även om det var markandspriser vore det för dyrt, 1600 för en beaumonts... nu får de ta och lugna ner sig lite (stor chans...).
 
Toppen