Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 23 februari 2023

Thirsty

Smygnykterist
Lottlös både på DP och Ravenau.. Fick iaf bli en Napa Cab från Mayacams. Efter beskrivningen från Niklas på Grappe så vart man otroligt nyfiken
Bra köp, den är grym men den kommer behöva lång lagring innan den ska/kan drickas. Rätt stängd och massiva tanniner men stor potential.
 

Martinski

Medlem
Lite lätt trött på dessa websläpp nu med 2 st i raken misslyckade bokningar... snarare 3.. missade Gosset 2008 ..

Får rikta in mig mer på tillfälligt sortiment i fortsättningen o se vad som dyker upp framöver.. Ska ju släppas en R.D 2008 till våren ser det ut som...
 
Last edited:

FredrikC

Medlem
Fan så trött man blir. Var tvungen att sitta på telefonen och jag och en polare hade båda problem att de bara laddade och inget hände. Så jag missade allt... En polare fick hem en Henriot 2008 magnum åt mig som tur är och den var faktiskt min första prioritet men ändå.
 
Trådskapare
Mexikanaren

Mexikanaren

Medlem
Försökte fråga bolaget om Dompan kommer med tillhörande plåtlåda och allt det där (om någon är intresserad) med tanke på att bilden som dykt upp nu är enbart på flaskan.
Svaret jag fick var:

Vi verkar tyvärr inte ha fått detta bekräftat från leverantör ännu är jag rädd. Men den typen av produkter kommer i regel i sitt tillhörande emballage, så jag skulle bli förvånad om så inte vore fallet.

I annat fall brukar det vara möjligt att få tag på genom leverantören, så om du vill vara på den supersäkra sidan så kan det vara bra att höra av sig till dom direkt

Men rimligt att anta att den kommer i lådan som tillhör? Annars hade det varit ganska sjukt.
 
  • Haha
Reactions: A77
Försökte fråga bolaget om Dompan kommer med tillhörande plåtlåda och allt det där (om någon är intresserad) med tanke på att bilden som dykt upp nu är enbart på flaskan.
Svaret jag fick var:



Men rimligt att anta att den kommer i lådan som tillhör? Annars hade det varit ganska sjukt.
När jag köpte P2 fick jag lådan iallafall. Känns mycket märkligt om det bara är flaskan
 

A77

Medlem
Försökte fråga bolaget om Dompan kommer med tillhörande plåtlåda och allt det där (om någon är intresserad) med tanke på att bilden som dykt upp nu är enbart på flaskan.
Svaret jag fick var:



Men rimligt att anta att den kommer i lådan som tillhör? Annars hade det varit ganska sjukt.
Haha lyckan till o få lådan genom att höra av sig till LVMH, låter omöjligt.
 
Får väl se om det hamnar många DP Gaga på Buckan framöver. Krug lär hamna där men tror inte marginalen i kr och hajpen är fullt lika stor för Gaga 08. Kul att äntligen lyckas med webbklickandet dock.
 

buteljen

Medlem
2010 Chateau Latour för 16 749 kr. Ni som kan Bordeaux - hur står sig det priset internationellt?
Den ser ut att ha fått 100 p av typ "alla"
 
2010 Chateau Latour för 16 749 kr. Ni som kan Bordeaux - hur står sig det priset internationellt?
Den ser ut att ha fått 100 p av typ "alla"
 

Attachments

  • Screenshot_20230225_090553_Chrome.jpg
    Screenshot_20230225_090553_Chrome.jpg
    27,9 KB · Visningar: 143

buteljen

Medlem
Ja, wine-searcher pro inc tax och auktioner exkluderade
Ja det är två ställen på winesearcher som har lägre pris för EU/EFTA.
Tänkte om någon Bordeauxkännare hade koll på t.ex auktioner eller andra kanaler :).
Fast det kanske är winesearcher alla utgår ifrån för värderingar och priser?
 

Arvid

Medlem
En del billigare på auktion globalt. Priser inkl. premium.
 

Attachments

  • Screenshot 2023-02-25 at 17.28.15.png
    Screenshot 2023-02-25 at 17.28.15.png
    200,6 KB · Visningar: 157
Toppen