Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 25 april 2013

Systembolagets webblansering den 25 april 2013

En radda bourgogner, Domaine Ponsot, Robert Groffier, Louis Trapet och Bruno Clair, alla från trevliga lägen. 2008 Grange samt 2010 RWT från Penfolds. 2002 Bollinger Grande Année på magnum samt 2010 Terre Nere.

Som vanligt är dessa uppgifter preliminära och priser bör kontrolleras mot den internationella marknaden

Webblansering 25 april 2013
 
Trådskapare
A
SV: Webblansering 25 april 2013

Anders Landström skrev:
Systembolagets webblansering den 25 april 2013

En radda bourgogner, Domaine Ponsot, Robert Groffier, Louis Trapet och Bruno Clair, alla från trevliga lägen. 2008 Grange samt 2010 RWT från Penfolds. 2002 Bollinger Grande Année på magnum samt 2010 Terre Nere.

Som vanligt är dessa uppgifter preliminära och priser bör kontrolleras mot den internationella marknaden

Webblansering 25 april 2013

Bruno Clair, 08 och bra lägen. Vad säger forumet? Kombination som fungerar?
 

perpro

Medlem
SV: Webblansering 25 april 2013

Tenuta delle Terre Nere Etna Prephylloxera La Vigna di Don Peppino är trevlig. Och ingen prishöjning mot förra året. Jag kör på den bara.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Webblansering 25 april 2013

Anders Landström skrev:
Bruno Clair, 08 och bra lägen. Vad säger forumet? Kombination som fungerar?

Säkert en bra kombination, men bättre röda 08:eek:r förväntar jag mig i många fall har gått in i tunneln. Så det är inga drick-nu köp utan mer något för 2018+ för den som vill "play it safe".
 

Bar57

Medlem
SV: Webblansering 25 april 2013

Anders Landström skrev:
Bruno Clair, 08 och bra lägen. Vad säger forumet? Kombination som fungerar?

Verkar ju vara lite överprisat om man jämför med internationella marknaden. Pass för min del.
 
Trådskapare
A
SV: Webblansering 25 april 2013

Bar57 skrev:
Verkar ju vara lite överprisat om man jämför med internationella marknaden. Pass för min del.

Det är väl framförallt Clos-Saint-Jacques som ligger högre i Sverige?
 

perpro

Medlem
SV: Webblansering 25 april 2013

Ingen strykande åtgång idag. Bara Bollinger som är slut. Och det tog väl nån timme.
 
Toppen