Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 26 januari 2023

jrick

Medlem
Jag fattar inte vad som hände för mig - jag var inloggad, satt och väntade tålmodigt - men när klockan slog 10.10 så var det fortfarande grått. Till slut uppdaterade jag sidan och då var förstås det mesta slut.

Fick i alla fall ett par Treinspoor, de var det väl flest av.
 
Trådskapare
Mexikanaren

Mexikanaren

Medlem
Man kan också ha bulvaner inloggade på ditt konto. SB's enda tekniska fördel/bugg.
Fungerar detta om flera är inloggade på ens egen inloggning på flera platser? Endast testat hemma med mobil+dator samtidigt men vet inte om systemet känner av IP eller något sådant
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Fungerar detta om flera är inloggade på ens egen inloggning på flera platser? Endast testat hemma med mobil+dator samtidigt men vet inte om systemet känner av IP eller något sådant
Kan tyvärr inte svara på den frågan, men fungerar under samma IP oavsett hur många devices.
 

Sebran

Medlem
Någon som druckit mev kirsten och rekommenderar? Lyckades knipa en men är inte helt hundra

Jag drack Mev Kirsten 2018 i november, den var fortfarande lite för ung men riktigt bra och balanserad. Har även en 2019 i källaren som får ligga där i minst 5 år till. Jag tycker dock att Skurfberg är mer prisvärd.

Typiskt att jag lyckats ställa mitt larm på 09:09 istället för 10:09, så missade naturligtvis alla Sadie :(
 

Pkvalla

Medlem
Jag drack Mev Kirsten 2018 i november, den var fortfarande lite för ung men riktigt bra och balanserad. Har även en 2019 i källaren som får ligga där i minst 5 år till. Jag tycker dock att Skurfberg är mer prisvärd.

Typiskt att jag lyckats ställa mitt larm på 09:09 istället för 10:09, så missade naturligtvis alla Sadie :(

Usch, få saker är värre! :/

Tack, tror jag håller mig till skurfberg isåfall, när man nu ändå fick tag på en
 

Robbes

Medlem
Jag drack Mev Kirsten 2018 i november, den var fortfarande lite för ung men riktigt bra och balanserad. Har även en 2019 i källaren som får ligga där i minst 5 år till. Jag tycker dock att Skurfberg är mer prisvärd.

Typiskt att jag lyckats ställa mitt larm på 09:09 istället för 10:09, så missade naturligtvis alla Sadie :(
Men då hade du ju 1 hel timma att förbreda dig :)
 

Victorious

Medlem
79939FBD-A396-4808-8696-A1D5A4F38FF7.jpeg

Nöjd med tilldelningen även om man är besviken över Skurfberg!
 

Thirsty

Smygnykterist
Dålig koll på Sadie Family men blev sugen på att testa så beställde Soldaat, Skerpioen, Med Kirsten, Treinspoor och Palladius. Blir intressant. =)

Beställning gjord enbart från en dator (med Wi-Fi och använder touchpad dvs utan pekdon a.k.a. datormus).
 
Last edited:

Daniel A

Administratör
Jag har rätt dålig koll på dessa, vilka menar du? De kultiga naturvinsproducenterna känner jag till - Bernaudeau, Richar Leroy, Nicolas Joly. Är det dessa eller några andra du tänker på?
Tänker att vi även kan lägga till Clos Rougeard, Huet och Guibertau på listan av bra/superbra CB från Loire.
 
Någon som druckit mev kirsten och rekommenderar? Lyckades knipa en men är inte helt hundra
Drack 2016 förra året och tyckte den var ypperligt god. Välbalanserad, fyllig, frisk och bra längd. Gillar man Chenin finns absolut inget att klaga på. Den hade långt liv framför sig dessutom
 

Vingubben

Medlem
Klickade hem ett par T Voetpad då fieldblend och +100 år oympade stockar lät kul men har ingen aning om vad jag skall förvänta migl. Någon som har provat?
 

katho27

Medlem
Sadie försvann som en fis i en orkan, men hade dock turen med mig idag så lyckades klicka hem en hel drös!

Satt helberedd på Skurfberg, klickade momentant på när boka-knappen blev grön, på mindre en 1/10-dels sekund angavs FULLBOKAD, varken någon nedräkning av flaskor, laggande vänta eller omslag till KÖA - närmast obegripligt! :mad: Grattis till er som fick (hur nu ni bar er åt..)
 
Toppen