Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 28 april 2022

Mexikanaren

Medlem
Nu ligger även detta släpp uppe på bolagets hemsida.

Domineras mest av spanska viner från Mas Martinet och Raul Pérez blandat med några fransmän och två amerikanare.

Det stora otippade som finns i släppet var ändå i mina ögon Grahams single harvest port, 750ml flaska, från 1950.
För det modesta priset på 12.900:-

 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Ett vin var med på provningen av majviner. Här får ni ett utlåtande i sista sekunden:
20220421_142006.jpg

94535 Mas Martinet Pesseroles Brisat Orange 2019 399 kr
N: Hönsbajs, fikon, smör, jord och äpple.
M: Fikon, mandarin, äpple, smör, syren och jord. Fin frukt, bara balans och en angenäm sälta. Tillgängligt. 90-92p
 

DR Glas

Medlem
Ingen på forumet som slog till på någon av Bordeauxerna? Blev Pichon Baron och Calon Segur för min del.
Jag velade mellan vinerna som du köpte och landade till sist på Pichon Baron. Känns bra att någon mer erfaren köpte samma vin som jag.
Gissar att det var JR som ensam höll sig under 95p på båda vinerna.
 

teamOP

Life is too short to drink mediocre wines
Leverantör
Har bokat en Mission men behöver reflektera innan jag bekräftar bokningen.
 
Toppen