Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 29 januari 2015

gece

Man vänjer sig.
Nöjer mig nog med lite lambic, på sin höjd. Ibland är livet enkelt när inte blivit bourgogne-frälst :)
 

Silex

Medlem
Det finns ju en relativt dyr Bandol från Tempier (som ändå verkar rimligt prissatt internationellt sett). Vissa på forumet har ju det som lite av en favoritregion/odlare. Sedan finns ju även Cornas från Clape där priset också verkar ok. Den har också fått hyfsade omdömen.
 

Håkan

Medlem
Cabassau är den enda av Tempiers Bandolcuveer som är 100% Mourvedre. Jag har inte provat men de som har brukar hävda att la Tourtine är ett bättre val. Det är dock väldigt liten produktion av Cabasseau, och rena Mourvedreviner är ju rätt sällsynta.
 

ChristianB

DipWSET
Tittade på Cornas från Clape, men sedan bestämde jag mig för att prioritera släppet i nästa vecka istället. Det blir några fler flaskor där och så mycket får jag väl erkänna att jag hellre har fler av bra klass än några få av superbra klass. ;)
 
Toppen