Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 30 november 2023

Wer

Medlem
Jag fick hålla lite i plånboken så grattis ni som tog krug.

Blev två Charles Heidsieck Rosé Millésime 2012 iaf 🙂
 
Jag fick hålla lite i plånboken så grattis ni som tog krug.

Blev två Charles Heidsieck Rosé Millésime 2012 iaf 🙂
Vad tror ni om CH Rosé 2012? För långlagring, eller relativt drickklar? Ska till Oslo snart, där den också lanserades idag. De släppte 460 flarror (per capita typ sju ggr så många som Sverige fick 😅) och några kronor billigare, så funderar på att slå till på ett gäng.
 

BallyJ

Medlem
Vad tror ni om CH Rosé 2012? För långlagring, eller relativt drickklar? Ska till Oslo snart, där den också lanserades idag. De släppte 460 flarror (per capita typ sju ggr så många som Sverige fick 😅) och några kronor billigare, så funderar på att slå till på ett gäng.
Man saknar ändå covid-perioden lite då man kunde åka ner till Torpavallsgatan och köpa en låda 2008 CH Rosé utan ransonering på lanseringsdagen 🙂
 
Är det bara jag som dricker/köper portvin längre i det här landet? Dow's gick ju bara en tredjedel idag, och Quinta do Noval Nacional bara sju flaskor av 25 borta. Iofs är Nacional bra dyr.
 

mackan92

Medlem
Rätt intressant att många inte valt att bekräfta sina tilldelningar på websläpp. På alla de tre senaste websläppen jag ”varit med på” har jag på måndagen efter fått de flaskor jag endast fått köplats för. Även denna gång.
Spännande! Aldrig lyckats med det ännu - av nyfikenhet vad tilldelades du?
 

Pontus

Medlem
Rätt intressant att många inte valt att bekräfta sina tilldelningar på websläpp. På alla de tre senaste websläppen jag ”varit med på” har jag på måndagen efter fått de flaskor jag endast fått köplats för. Även denna gång.
Tyvärr tror jag att det kan vara en del som kör diverse script eller dylikt och bokar "brett" för att sedan endast bekräfta en del. Dvs om man nu fick "för mycket".
 

Vic

Medlem
Instämmer. Jag blev väldigt förvånad att jag fick två Heidsieck Rosé bekräftade igår. Jag var sen till släppet, runt 3-4 min, och tog min köplats på den då. Kändes som att jag var väldigt sent ute. Fick även en Terre Nere…Sottana GC bekräftad, men den var jag bara några sekunder för sen på. Det lönar sig att köa med andra ord.

Eftersom jag trodde att jag absolut var rökt på Heidsieck blev det några spontanare på släppet med italienskt mousserande o Rioja. Så nu blev decemberbudgeten uppäten tidigare än planerat 🤷‍♂️
 
Tyvärr tror jag att det kan vara en del som kör diverse script eller dylikt och bokar "brett" för att sedan endast bekräfta en del. Dvs om man nu fick "för mycket".
Ja, säkert men jag tror också att det är rätt många som FOMO-klickar och sen får beslutsångest och väljer att avstå när man ser totalbeloppet på bekräftelsesidan. Numera får man ju 14 timmar på sig att bekräfta vilket jag tror bidrar till att fler flaskor blir obekräftade och går åter till kön. Hade själv lite beslutsångest vid senaste släppet även om just de flaskor jag valde inte var föremål för någon tjurrusning (Valbuena på magnum).

Nåväl, lite trist utveckling om det nu är så att det blir/är en trend att fler flaskor går till kön (såklart kul för dem i kön) eller går tillbaka till onlinelagret eftersom det bidrar till fabricerad klickhets som vi inte är betjänta av. Vi såg ju att åtta Sassicaia kom in i onlinelagret och då måste ju ett relativt stort antal ha gått obekräftade om hela kön som jag tror också blev full fick sina flaskor. Om det nu inte hittades några extra efter lanseringen.
 

FredrikC

Medlem
Fick Krug:en direkt på släppet i torsdags, och Monte Bello’n (x2) på köplats på måndag.
På släppet för en månad sedan var det fyra olika vita jag endast fick köplats på, men fick samtliga (!) på måndagen - Meursault, Puligny och Chassagne.
Vilken krug fick du? 😎
 

MarkusJ

Medlem
Rätt ofta när jag klickar och bara har valt 1 flaska så får jag 2 iaf (manuellt klickande). Vet inte om det är en del sådana flaskor som går vidare till köplatser kanske.
 
Toppen