Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 5 juni 2014

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Jag trodde du hade tappat all tro på bourgogne årgång 2011 efter dina tidigare kommentarer om testade viner...
Han kanske räknade med att även DRC-2011or går att sälja vidare med vinst? Eller vill av princip ha sådant som säljer slut fort... ;)

Var det förresten någon som höll ett öga på LaLa-10orna? Gick de också på under sekunden? Där pratar vi ju om en verklig toppårgång, och viner i Jos smak, väl?
 

ae

Medlem
Han kanske räknade med att även DRC-2011or går att sälja vidare med vinst? Eller vill av princip ha sådant som säljer slut fort... ;)

Var det förresten någon som höll ett öga på LaLa-10orna? Gick de också på under sekunden? Där pratar vi ju om en verklig toppårgång, och viner i Jos smak, väl?

Guigal (inkl LaLaLa) fanns kvar i säkert 30-45 sekunder. Kan ha varit mer. Räkneverket stod t o m still ett tag.

Lyckades iaf knipa en Ezchezeaux :)
 

Jos

Medlem
Jag trodde du hade tappat all tro på bourgogne årgång 2011 efter dina tidigare kommentarer om testade viner...
Räknar kallt med att de inte krossar nyckelpigor hos DRC ;)

Men tro mig, jag var kluven! Läste även en recension om Richebourg på LG att det fanns lite gröna toner. Inget om det i alla TN jag hittade om Echezeaux dock :)
 
Last edited:

Jos

Medlem
Han kanske räknade med att även DRC-2011or går att sälja vidare med vinst? Eller vill av princip ha sådant som säljer slut fort... ;)

Var det förresten någon som höll ett öga på LaLa-10orna? Gick de också på under sekunden? Där pratar vi ju om en verklig toppårgång, och viner i Jos smak, väl?
Ja Syrah med en skvätt Viognier är ju toppen! Jag valde att försöka på Echezeaux som var lite billigare dock... Sen kraschade hemsidan för mig och jag la ner.

Och nej, de få DRC jag lyckats komma över säljs inte. Inte de jag lyckas komma över i framtiden heller så du behöver inte vara orolig över att jag gör en vinst på någon stackars DRC-torsk!
 
Last edited:

Mattias Schyberg

Administratör
Ja Syrah med en skvätt Viognier är ju toppen! Jag valde att försöka på Echezeaux som var lite billigare dock... Sen kraschade hemsidan för mig och jag la ner.

Och nej, de få DRC jag lyckats komma över säljs inte. Inte de jag lyckas komma över i framtiden heller så du behöver inte vara orolig över att jag gör en vinst på någon stackars DRC-torsk!
Att göra business med goda viner (om det nu är så) är lite av en skymf. Ett köpt vin bör drickas, gärna ihop med gott sällskap. Den som säljer det vidare är antingen ingen vinnörd eller så har hen ekonomiska problem. Jag bugar alltså åt ditt ställningstagande. :)
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Räknar kallt med att de inte krossar nyckelpigor hos DRC ;)
Förresten, veckans avsnitt av Game of Thrones (på HBO alltså) hade en scen som mer eller mindre handlade om att krossa nyckelpigor. (OK, egentligen skalbaggar, men nära nog.) Kan det vara så att det var Orson Lannister som tog hand om Bourgogneskörden 2011?
 
Toppen