Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 5 september 2013

Martin Berggren

Bad santa
SV: Webblansering 5 september 2013

Ett mycket ovanligt inköpt antal av Anne Gros Echezeaux. Kan det hända att det dyker upp en flaska på Regeringsgatans prestigeprovning inom kort månne?

Försök få tag på Coches vita för en unik upplevelse och avgör själv om det är värt pengarna efteråt. De röda har inte övertygat mig hittills.
 
Trådskapare
A
SV: Webblansering 5 september 2013

Martin Berggren skrev:
Ett mycket ovanligt inköpt antal av Anne Gros Echezeaux. Kan det hända att det dyker upp en flaska på Regeringsgatans prestigeprovning inom kort månne?

Försök få tag på Coches vita för en unik upplevelse och avgör själv om det är värt pengarna efteråt. De röda har inte övertygat mig hittills.

Eller så har en flaska tappats i golvet :)
 

Silenos

Medlem
SV: Webblansering 5 september 2013

Ja, den här gången blir det till att vässa spasmfingret igen! Har SB sålt Coche tidigare?

OBS! För er som är ute efter A. Gros Chambolle, den är från by-läget av vingården, inte från den fantastiskt belägna 1[sup]er[/sup]cru-delen (delarna hänger inte ihop), bara så att ni vet...
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Webblansering 5 september 2013

Silenos skrev:
OBS! För er som är ute efter A. Gros Chambolle, den är från by-läget av vingården, inte från den fantastiskt belägna 1[sup]er[/sup]cru-delen (delarna hänger inte ihop), bara så att ni vet...

Ja visst, men Anne Gros har väl ingen premier cru i Chambolle? Village-vinet är väl det ena hon gör från byn?
 

MD

Medlem
SV: Webblansering 5 september 2013

Martin Berggren skrev:
Ett mycket ovanligt inköpt antal av Anne Gros Echezeaux. Kan det hända att det dyker upp en flaska på Regeringsgatans prestigeprovning inom kort månne?

Hahaha, vilka jävla idéer ni har. Riktigt så brukar det nog inte gå till...
 
Trådskapare
A
SV: Webblansering 5 september 2013

MD skrev:
Hahaha, vilka jävla idéer ni har. Riktigt så brukar det nog inte gå till...
ni=pluralis (om Ni inte blivit väldigt formell på sistone)

Sedan var det 36 från början. Fick precis listan från SB. Tror på min teori, att något hänt med flaskan.

För övrigt så har jag förstått att även för de betalda provningarna måste personalen på SB köa för köpa in flaskor. DET tycker jag är märkligt. Har inga som helst problem med att SB plockar ut en flaska som sedan används för en betald provning ett par år senare
 

MD

Medlem
SV: Webblansering 5 september 2013

Jag syftade givetvis på hela sällskapets vilda spekulationer som ibland far runt här inne... ;)

Jo, något har troligen hänt med den sista flaskan.
 
Trådskapare
A
SV: Webblansering 5 september 2013

MD skrev:
Jag syftade givetvis på hela sällskapets vilda spekulationer som ibland far runt här inne... ;)

Jo, något har troligen hänt med den sista flaskan.

Nu var ju spekulationen allt för vild. Att man tar en flaska till de provningar som arrangeras tror jag att de flesta tar för givet. Att så inte är fallet är kanske det som är lite udda. Det var ju ingen som spekulerade att en flaska blivit "stulen" eller så
 

Silenos

Medlem
SV: Webblansering 5 september 2013

vintomas skrev:
Ja visst, men Anne Gros har väl ingen premier cru i Chambolle? Village-vinet är väl det ena hon gör från byn?

Korrekt. Det var endast en liten fotnot riktad till kartbläddrande spekulanter.
 

Keen

slan
SV: Webblansering 5 september 2013

1Coche-Dury Puligny-Montrachet Les Enseignières bokad, men bara köplats på Meursaulten. Nåväl, får skylla dåliga reflexer på lätt feber.
 

Håkan

Medlem
SV: Webblansering 5 september 2013

Tyvärr kunde jag inte boka förrän efter ca 30 s trots att jag såg att vinerna tickade ner i bakgrunden (fick inga gröna skyltar). Men fick de sista Voge iallafall, C-D blev det torsk på iochmed strulet. Får trösta mig med att jag druckit C-D en gång i forntiden.
 

Karl

Medlem
SV: Webblansering 5 september 2013

Strul för mig också. Samma hör boka - knapparna blev inte gröna. Jag gissar att det beror på någon bugg. Fler som hade problem?
 

fabio

Medlem
SV: Webblansering 5 september 2013

En Coche-Dury Meursault hann jag med, ej Ensignères tyvärr. Tiden att flytta muspekaren 2 centimeter var alldeles för lång :)
 

Håkan

Medlem
SV: Webblansering 5 september 2013

Systembolagets mest missnöjda kund har härmed återigen skickat ett surt mail till kundtjänst. Undras om man kan hamna på svarta listan eller nåt?
 

Patjanga

Medlem
SV: Webblansering 5 september 2013

Fick en Coche-Dury Enseignères och en Gros Echezeaux samt köplats på Richebourg.

Hade för min del inget problem med knapparna som slog om på utsatt tid.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
SV: Webblansering 5 september 2013

Håkan skrev:
Systembolagets mest missnöjda kund har härmed återigen skickat ett surt mail till kundtjänst. Undras om man kan hamna på svarta listan eller nåt?

Det är väl de som redan står på svarta listan, och de som inte betalat TV-licens, som inte får några gröna knappar? ;D
 

fabio

Medlem
SV: Webblansering 5 september 2013

Jag måste säga att jag generellt sett är mycket nöjd med webblanseringen som distributionsform. Bekvämt och någorlunda rättvist, särskilt då kvoterna på de mest eftertraktade flaskorna minskat till en på senare tid.

Enda gången det inte fungerat bra var när jag försökte beställa Rousseau från ett webcafé i Filippinerna. Ingen Chambertin för undertecknad den gången.
 
Toppen