Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 6 oktober 2022

sunqan

Vinös
Jag tror det är ett missförstånd. Det leverantören menar är att det är kaka på kaka att även lägga till sin lista i forumet. Om en användare sedan föredrar att använda leverantörens lista är givetvis upp till den användaren. Jag ser det som ett komplement.
Det jag framförallt reagerade på var det lite halvsura "jag tycker att det är lite brutalt att lägga på en lista när någon gjort jobbet. För att använda listan behöver man inget konto", det hade uppfattats helt annorlunda om exempelvis @Bastardo skrivit det. Marknadsföringsdelen av det hela stör mig egentligen inte, konstigt nog.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Menar du att det inte skulle vara marknadsföring om det tillförde nåt till diskussionerna? Jag tycker det är marknadsföring oavsett om det tillför något eller inte.
Men med det sagt, om det finns medlemmar som tycker att de har nytta av länkarna så är det väl inget större problem att de finns där, även om det finns en separat del för leverantörer?
Det är väl en avvägning. Ponera att en importör som har med ett vin i en lansering väljer att kommentera i forumet (mer fakta om vinet, producenten etc.). Hur ska vi då ställa oss? Jag låter frågan vara öppen och är mottaglig för alla förslag och åsikter men in det stora hela så är det en fråga som de styrande av forumet måste ta ställning till.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Det jag framförallt reagerade på var det lite halvsura "jag tycker att det är lite brutalt att lägga på en lista när någon gjort jobbet. För att använda listan behöver man inget konto", det hade uppfattats helt annorlunda om exempelvis @Bastardo skrivit det. Marknadsföringsdelen av det hela stör mig egentligen inte, konstigt nog.
Vill inte föda elden än mer men jag uppfattar det som att hen inte vill lägga till sin lista då det redan finns en (som att den ursprungliga inte duger). Kan ha helt fel, tonläge i skriven text kan ibland vara svår att tolka.
Om nu en annan användare skrivit på samma sätt hade jag inte tolkat det annrolunda.
 

buteljen

Medlem
Det är väl en avvägning. Ponera att en importör som har med ett vin i en lansering väljer att kommentera i forumet (mer fakta om vinet, producenten etc.). Hur ska vi då ställa oss? Jag låter frågan vara öppen och är mottaglig för alla förslag och åsikter men in det stora hela så är det en fråga som de styrande av forumet måste ta ställning till.
Skulle Vinunic, Lively wines etc varje släpp lägga in länkar till sina viner som leder till deras hemsida så skulle jag absolut tycka det var marknadsföring, ja.
 

sunqan

Vinös
Vill inte föda elden än mer men jag uppfattar det som att hen inte vill lägga till sin lista då det redan finns en (som att den ursprungliga inte duger). Kan ha helt fel, tonläge i skriven text kan ibland vara svår att tolka.
Om nu en annan användare skrivit på samma sätt hade jag inte tolkat det annrolunda.
Du har nog rätt i att det var sån de menade. Däremot tycker jag fortfarande att det är skillnad på vad/hur en leverantör skriver, och vad t.ex privatpersonen Nisse (som jobbar där) skriver. Det går ju att skilja på rollerna.
Som exempel har vi väl aldrig haft någon med "leverantör"-status från systembolaget hör, men väl ett antal anställda, och jag har aldrig uppfattat deras skriverier som annat än deras egna - utom i de fall de explicit uttalat sig om sin arbetsgivare.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Skulle Vinunic, Lively wines etc varje släpp lägga in länkar till sina viner som leder till deras hemsida så skulle jag absolut tycka det var marknadsföring, ja.
Jag håller med och ser likheten med detta fall.

Du har nog rätt i att det var sån de menade. Däremot tycker jag fortfarande att det är skillnad på vad/hur en leverantör skriver, och vad t.ex privatpersonen Nisse (som jobbar där) skriver. Det går ju att skilja på rollerna.
Som exempel har vi väl aldrig haft någon med "leverantör"-status från systembolaget hör, men väl ett antal anställda, och jag har aldrig uppfattat deras skriverier som annat än deras egna - utom i de fall de explicit uttalat sig om sin arbetsgivare.
Tvivlar på att SB vill ståta som leverantör då det frångår deras opartiskhet men visst hade det varit kul.

Så länge ingen annan administratör, moderator etc. kommer med input känner jag mig ganska rådvill men blir mer övertygad om att det ska klassas som marknadsföring.
 

teamOP

Life is too short to drink mediocre wines
Leverantör
Hej, har varit på semester och ser att tråden vuxit vilket är roligt då forum skall engagera. Webben lever för att det finns många eldsjälar som skapar innehåll och tycker att det är roligt när man når ut och kan tillföra värden till andra intresserade. Jag kan notera av genererad trafik att listorna med länkar används flitigt. Vidare har diskussionerna i forumet drivit på nya funktioner som förbättrat tjänsten. Uppskattar diskussion och deltagande i forumet och hoppas att ytterligare göra wigellan.com bättre.
TeamOp
 

teamOP

Life is too short to drink mediocre wines
Leverantör
O självklart lägger jag inte upp listor här ifall det uppfattas fel. Skulle vara bra ifall fler kan stötta bl.a MarkusJ med att lägga upp listor.
 
Toppen