Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblansering 7 december 2017

Tur att man fortfarande bor i Norge när jag gick bett på Coche i Sverige.
https://vmp-my.sharepoint.com/perso...kk?slrid=a02e349e-7065-4000-8930-28d6f0fb4001

Betydligt bättre. Fick tyvärr ingen Raveneau (väldigt lång kö) men
5 fl J.M Boillot Pommard Jarollieres 2010 1er Cru för 527 kr
2 fl A.F Gros Chambolle Musigny 2009 527 kr
1 fl A.F Gros Vosnee Romanee Maizieres 2009 527 kr
1 fl Marquis d'Angerville Pommard Combes Dessus 1er Cru 2010 886 kr

Hade önskat fler A.F Gros men man fick bara en åt gången sen fick man ställa sig längst bak i kön igen
 

Daniel A

Administratör
På tal om Raveneau, var det inte väldigt länge sen det släpptes på SB?

Ganska exakt ett år sedan. Enligt utsago ska importören inte ha fått någon allokering i år, åtminstone ingen som går ut till privatpersoner. Tror det var @Gradin som hade fått det svaret från Johan Lidby Vinhandel (antar jag - de som tog in Raveneau förra året).
 

Segol

Medlem
Där ser man, tack för infon.
Då måste jag ha bommat en lansering eller varit förlorare i klick-lotteriet vid den här tiden föra året.
Mitt senaste inköp av Raveneau från SB var april -16
 

Trydebull

Medlem
Jag fick också en köplats på Coche, blir man kontaktad om det mot förmodan skulle bli så att någon avstår?

Om du bekräftar köplatsen så får du varan till butik, så då har du inget val

@Göran - du får besked till din mail både om du blivit tilldelad flaskor på din köplats, eller om du blivit nekad. De mailen brukar komma på måndagar eller tisdagar efter att weblanseringen avslutats.

Om du blir tilldelad flaskor på köplatsen så skickas helt riktigt de flaskorna direkt som en beställning (så du kan inte i det läget "hoppa av" - även om du alltid kan låta bli att köpa flaskorna) till din förvalda butik och kan hämtas tillsammans med eventuellt övriga beställda flaskor mot slutet av nästa vecka.
 
Var det inte väldigt länge sen det var ett släpp av Raveneau på SB?

Det stämmer. Skillnad här är dock en väldigt stor sådan. I Norge släppte det årgång 2004 och yngre för rundt 550 kr. I Sverige släpptes det inte mogna årgångar av Raveneau.
Måste erkänna att norska Vinmonopolet jobbar betydligt bättre än systembolaget
 

Jos

Medlem
Det stämmer. Skillnad här är dock en väldigt stor sådan. I Norge släppte det årgång 2004 och yngre för rundt 550 kr. I Sverige släpptes det inte mogna årgångar av Raveneau.
Måste erkänna att norska Vinmonopolet jobbar betydligt bättre än systembolaget
Haha.. ja det är jag övertygad om att de gör men tyvärr säger det ingenting!
 
Toppen