Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Webblanseringarna startar igen

Trydebull

Medlem
Har inte så bra koll på Sine Qua Non men varför finns det över 100 flaskor kvar av Sine Qua Non "The Hated Hunter" men noll av de andra tre? :confused:

2015-flaskorna kom endast i 45 exemplar styck... Gick på 10 sekunder
Sen är Syrah mer gångbar en Grenache (har varit så i många år - eller, gångbar, det kan vara en tillgångsfråga också naturligtvis, men de brukar sälja slut fortare...) så det kom dubbelt så många (250 stycken) Syrah som Grenache - och lite till...

Betydligt hetare än i fjol - känns som att folk laddat när det varit dåligt med kvalitets-släpp på flera månader - men fortfarande ett gäng Syrah kvar.
 

buteljen

Medlem
2015-flaskorna kom endast i 45 exemplar styck... Gick på 10 sekunder
Sen är Syrah mer gångbar en Grenache (har varit så i många år - eller, gångbar, det kan vara en tillgångsfråga också naturligtvis, men de brukar sälja slut fortare...) så det kom dubbelt så många (250 stycken) Syrah som Grenache - och lite till...

Betydligt hetare än i fjol - känns som att folk laddat när det varit dåligt med kvalitets-släpp på flera månader - men fortfarande ett gäng Syrah kvar.
Aha ... ja nu ser jag ju att det kom mer än dubbelt så många av den än den andra 2017! Tack :) Usch, det här blir dyrt som fan :eek:
 
Trådskapare
MacX

MacX

Medlem
Gick själv all in på Andremily både No. 5 & 6!!:p
Jim Binns har varit assisterande vinmakare på Sine Qua Non sedan 2012 och Andremily är hans egna vin......Såååå man får väl hoppas att man inte gjort bort sig!;) Dessa 72 flaskor försvann iofs också på ett par minuter.
 

Trydebull

Medlem
För Andremily lovers där ute så måste jag påminna om att det nu finns 2017 Andremily Mourvedre att beställa! Bättre än Syrah´n enligt många inklusive mig själv :p

Jag beställde dem redan på förmiddagen - men fick meddelande om makulerad order nu på förmiddagen. Har ni andra fått igenom era ordrar och det var jag som, av någon anledning var för sen med beställning minuter efter att jag klickat i webbsläppet...?
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Jag beställde dem redan på förmiddagen - men fick meddelande om makulerad order nu på förmiddagen. Har ni andra fått igenom era ordrar och det var jag som, av någon anledning var för sen med beställning minuter efter att jag klickat i webbsläppet...?
Mourvedren lanserades i BS redan på måndagen, så om "på förmiddagen" betydde torsdag f.m. var du inte alldeles snabb på bollen. ;) Min beställning från i måndags verkar ha gått igenom. Beställde dock bara en pava så jag har tyvärr inget att dela med mig av.
 

Trydebull

Medlem
Mourvedren lanserades i BS redan på måndagen, så om "på förmiddagen" betydde torsdag f.m. var du inte alldeles snabb på bollen. ;) Min beställning från i måndags verkar ha gått igenom. Beställde dock bara en pava så jag har tyvärr inget att dela med mig av.
Aj fasiken... Ja, då är jag nog rökt. Hade även den listad som "släpps 28/5" så den vurpan gör mig ju troligtvis permanent lottlös då...
Helt ologiskt, så här i efterhand, att det skulle släppas både web och nylanseringar i övrigt - av samma producent - på samma dag kanske.

Jag skulle bara ha tre flaskor tänkte jag, men att hitta någon som beställt en låda (de kommer i 12:eek:r om det är samma som övriga AE) i Skåne - OCH vill dela med sig lär ju blir svårt... Får kolla om Divine får hem mer men det känns ju tveksamt...
 

Adamanko

Medlem
Ingen stress i dagens webblansering. Endast Kutchs vita tog slut men det gick i maklig takt och köplatser finns fortfarande kvar. Och inga problem att beställa två av varje av Bernabelevas viner. Ska bli spännande att prova.
 

buteljen

Medlem
Aj fasiken... Ja, då är jag nog rökt. Hade även den listad som "släpps 28/5" så den vurpan gör mig ju troligtvis permanent lottlös då...
Helt ologiskt, så här i efterhand, att det skulle släppas både web och nylanseringar i övrigt - av samma producent - på samma dag kanske.

Jag skulle bara ha tre flaskor tänkte jag, men att hitta någon som beställt en låda (de kommer i 12:eek:r om det är samma som övriga AE) i Skåne - OCH vill dela med sig lär ju blir svårt... Får kolla om Divine får hem mer men det känns ju tveksamt...
Fick du någon idag? Det släpptes några ströflaskor i morse kl 7. Jag verkar ha fått en flaska, men känner mig inte riktigt säker förrän jag har den himma.
 
Toppen