Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

White Guide 2012

White Guide har släppts för 2012.

Grattis till Frantzén/Lindeberg som blev utnämd till Årets Bästa Restaurang 2012. Stort grattis också till Pubologi som fick utnämnelsen Årets Ölupplevelse

Intressant nog blev Restaurang Jonas årets stjärnskott, Den av forumet och många andra hyllade Gastrologik kom på 20e plats i Mästarklassen. (men Jakob Holmström blev årets Rising Star, till skillnad mot Årets Stjärnskott ??? )

Bland andra fick Ekstedt Årets Matupplevelse.

Spontant känns det som att det är lite för många typer av utmärkelser men det kanske bara är jag som tycker

http://www.whiteguide.se/nyheter/sverig ... anger-2012
 

Per Stade

Lege artis
SV: White Guide 2012

Är det inte den högt ansedde vinexperten Mikael Mölstad, som ger ut White Guide?
 

chambertin

Medlem
SV: White Guide 2012

shorepower skrev:
Spontant känns det som att det är lite för många typer av utmärkelser men det kanske bara är jag som tycker
Alla skall med vet du väl....
 

chambertin

Medlem
SV: White Guide 2012

Vi göteborgare känner oss i alla fall stolta över att Årets Miljö & Stämningsupplevelse gick till en konceptkrog med hortema. ;D
 

Elvis

Medlem
SV: White Guide 2012

White Guide känns inte helt objektiv, om man säger så. Jag tror till exempel inte att det var en slump att Operakällaren blev utsedd till Sverige bästa restaurang förra året samtidigt som de förlorade sin stjärna i Michelinguiden.

Gastrologik 20:e bästa restaurang? Där har de fel!
 
Trådskapare
A
SV: White Guide 2012

Elvis skrev:
White Guide känns inte helt objektiv, om man säger så. Jag tror till exempel inte att det var en slump att Operakällaren blev utsedd till Sverige bästa restaurang förra året samtidigt som de förlorade sin stjärna i Michelinguiden.

Gastrologik 20:e bästa restaurang? Där har de fel!
Jag kan väl hälla med om det. Tittar man på listan över restauranger så har jag varit på en hel del av dem som ligger före Gastrologik och även om jag inte varit där ännu så litar jag på de som jag vet varit där. Det har genomgående lovord.

Å andra sidan som debatterat i tråden om Guide Michelin så verkar de inte heller vara helt objektiva
 

Andreas L

Medlem
SV: White Guide 2012

Jag är inte speciellt imponerad av Grands vinkällare, det finns en del rimligt prissatta viner som köpte in för länge sedan men de nyare förvärven är prissatta helt utan känsla med matematiska påslag (17000 kr för 2007 Mouton-Rothschild som betingar omkring 300 EUR på internationella marknaden) Detta anser jag vittnar om att man inte har någon koll på vad man pysslar med, lägg till detta ett antal stavfel, viner under fel appellationer och annat slarv, som i mitt tycke fick listan att känna amatörmässig om än hyggligt omfattande...
 

Keen

slan
SV: White Guide 2012

Det var lite märkliga val där ja. F&L och Pubologi är väl svåra att argumentera mot, men att inte Gastrologik fick årets stjärnskott känns väldigt märkligt (fast de fick nåt slags tröstpris som var samma sak typ??).

Att Ekstedt fick årets matupplevelse kändes också lite märkligt. Vad betyder egentligen det?

Årets service på Matsalen. Vad säger Jos om det som var där senast?


Följde streamen från whiteguide.se, vilket var lite lustigt då under presentationen över de nominerade fick man plötsligt in interkommunikation mellan Alexandra och nån producent i stil med "fråga bara en fråga till vinnaren" (ett antal gånger), "rätta till klänningen" (också ett antal gånger) osv.

Kul att Bengan, som presenterade Årets Vinupplevelse beskrev något totalt annat än just Grands vinlista som sin "drömlista".


Nä, hela grejen känns något suspekt.
 
Trådskapare
A
SV: White Guide 2012

Kan inte låta bli att saxa från Pubologis nyhetsbrev med anledning av utnämningen till Årets Ölupplevelse. De kan inte bara hantera råvaror, de är lika skickliga i att hantera språket :)

Pubologi är årets ölupplevlse 2012!

Vår högst upplysta, despotiska och Svenska restaurangguide White Guide gav i måndags priset Årets Ölupplevelse till oss med motiveringen: "För att presentera en ständigt föränderlig lista av mikrobryggda specialöl och vardagsbärs från när och fjärran samt berätta om dryckernas karaktär med både allvar och klackspark." Vi har haft flera ölnestorer jobbandes här på Pubologi och vi sprinklar givetvis all denna stjärnglans över Staffan, Fredrik, Larsa, Filip och Niklas. Vi brukar ju väldigt sällan hålla med kritiker eller guider men givetvis så har ju White Guide i detta utnämnande och att de gav Frantzén/Lindeberg priset som Sveriges bästa restaurang för andra året i rad aldrig haft mer rätt. Vi gratulerar White Guide till detta och utnämner White Guide 2012 till den bästa White Guide som hittills tryckts. Detta ska vi givetvis fira på Akkurat med Moules och hantverksöl. Skål
 
Toppen