Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Winston

Wintermute

Medlem
Winston 2009 på jero. Från Pol Rogers FB-flöde. De har tydligen gjort 109 st. Undrar hur många de brukar göra?

Tillägg: enligt länken nedan är det bara 1988 under 1988--2002.
https://thefinestbubble.com/tasting-seven-vintages-pol-roger-sir-winston-churchill
Men de gör tydligen fler av 2012.
179336902_4336880653011274_3947170327455425578_n.png
 

FredrikC

Medlem
På tal om Winston kolla denna. Visst någon specialutgåva med startbud på 2000 euro?!
Pol Roger, Cuvée "Sir. Winston Churchill" Limted Edition 28 of 99 pieces 2002, 2008 & 2006 - Champagne Brut - 3 Flaskor (0,75L)

 

Arvid

Medlem
Vad tycker folket om winston 13?
Väldigt bra. Har provat löpande under året och den har faktiskt vaknat till liv så sakteliga. Mer stringent och strukturerat än 2012:an, återhållsamt liksom - då jag ibland kan tycka att WC blir lite för stor och dosagen lite väl markant. Har plockat på mig en del flaskor och fortsätter nog med det! Ska bli kul att följa med lite åren.

Har f.ö. fått öppna ett par av de där 1988 jeros de pratades om i tråden tidigare. Bara hugga om de kommer så billigt igen. Bra grejer! ;)

EDIT: Fast ska väl säga att om jag själv får välja är jag all i på 2013 Blanc de Blancs. Det är makalöst bra.
 

FredrikC

Medlem
Väldigt bra. Har provat löpande under året och den har faktiskt vaknat till liv så sakteliga. Mer stringent och strukturerat än 2012:an, återhållsamt liksom - då jag ibland kan tycka att WC blir lite för stor och dosagen lite väl markant. Har plockat på mig en del flaskor och fortsätter nog med det! Ska bli kul att följa med lite åren.

Har f.ö. fått öppna ett par av de där 1988 jeros de pratades om i tråden tidigare. Bara hugga om de kommer så billigt igen. Bra grejer! ;)

EDIT: Fast ska väl säga att om jag själv får välja är jag all i på 2013 Blanc de Blancs. Det är makalöst bra.
Tack! Jag kan bara hålla med om winston 88(vanlig flaska) helt otroligt bra!
 
Toppen