Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

WS top 10/100 Producenter (Månad)

Sörplarn

Medlem
Tycker alltid det är intressant vad folk söker på, i alla fall om man ska spå vilka av ens egna inventariers priser och kanske kan följa vågor.
Uppdatera denna tråd varje månad med top 10, start Juli 2014, kommer även se (beror ju på) om man finner en överraskning i top 100.

Winesearcher:


1. Baron Philippe de Rothschild Chateau Mouton Rothschild, Pauillac, France 51,891
2. Domaines Barons de Rothschild Chateau Lafite Rothschild, Pauillac, France 51,482
3. Petrus, Pomerol, France 43,880
4. Chateau Margaux, Margaux, France 38,173
5. Moet & Chandon Dom Perignon Brut, Champagne, France 38,156
6. Chateau Latour, Pauillac, France 34,680
7. Chateau Haut-Brion, Pessac-Leognan, France 26,408
8. Opus One, Napa Valley, USA 25,972
9. Chateau d'Yquem, Sauternes, France 25,674
10. Domaine de la Romanee-Conti Romanee-Conti Grand Cru, Cote de Nuits, France 25,404


Så vilket var överaskningen i top 100? På plats 61 finner man detta Nicki Minaj MYX Fusions Moscato, USA, full länk här.

mangoPopup7.jpg
 
Trådskapare
Sörplarn

Sörplarn

Medlem
Finns några fina i listan som man håller koll på, att detta är ju pervers porr för medlammar på forumet kan jag förstå, men en del av dessa "dyrgripar" kan man finna till bra pris här och där.

Något som jag ska kolla upp mer från top 100 och om flera har någon kunskap om dessa från listan är jag tacksam, finns bra priser i utlandet på dessa, dom flesta 2012-2013 ligger på 90-92 poäng.
  1. Château Brane Cantenac Margaux
  2. Château Giscours Margaux
  3. Château Clerc Milon Pauillac
  4. Smith Haut Lafitte Rouge Pessac-Leognan
 
Toppen