Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

www.nicolas.com

JonasBo

Medlem
Har inte handlat där men om de gör rätt för sig borde vinskatten på 20 kr per flaska tillkomma. Dock inte säkert att det är inbyggt i butiken.
 

Vingubben

Medlem
Är minst oerfaren när det kommer till att beställa vin/champagne från oversea och vad som gäller med skatter med mera. Någon som har erfarenhet av säljaren www.nicolas.com och vad som tillkommer på priset utöver frakt?
https://www.nicolas.com/fr/
Sortimentet såg rätt mediokert ut och priserna var ju inte något att hurra över. Har aldrig hör talas om denna säljare så om det inte är något absolut speciellt som du vill ha skulle jag rekomendera att du köper från någon av dom som vi vet funkar, tex Plus de Bulles, Envie de Champagne, Premier Grand Cru osv.
 

tobbe81

Medlem
Nicolas är ju lite som en 7-11 butik finns över hela Frankrike och i Cannes center så finns det 3 st. Det enda jag brukar köpa där är lokalt Provence rödvin
 
Trådskapare
T

toblov

Medlem
Ok. Tack för svar. Var en speciell flaska jag var ute efter men tror jag löst det på annat sätt.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Ok. Tack för svar. Var en speciell flaska jag var ute efter men tror jag löst det på annat sätt.
Nicolas är väl en legendarisk vinhandlare som haft enorma källare av gamla viner (var innan man satsade på ett butiksnät)
 
Toppen