FredrikC
Medlem
Hur säker är du på dessa siffror?DP 1599kr
SWC 1690kr
LGA 1299 kr
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Hur säker är du på dessa siffror?DP 1599kr
SWC 1690kr
LGA 1299 kr
Jag har precis printat ut de nya etiketterna...Hur säker är du på dessa siffror?
Jag har precis printat ut de nya etiketterna...
Ta en för laget och kasta etiketterna.Jag har precis printat ut de nya etiketterna...
Exakt ett sånt svar jag var ute efter tack!Jag har precis printat ut de nya etiketterna...
Värdelös och har aldrig fungerat för mig tyvärr.Bevakade även SWC. Varför ska man ha bevakning när skiten uppenbarligen inte fungerar?
Nja, med över 11 miljoner besökare årligen kan man nog inte bara tacka danskarna.Vad gäller Välas försäljning tror jag nog att gränshandeln bidrar kraftigt (det är något av Skånes Charlottenberg).
När jag har "tvingat" SB att skicka mellan butiker, har det aldrig varit jag som pratat med avsändande butik. Jag har gått in i, eller ringt till, butiken som jag vill ha flaskorna till. Sedan har det varit de som ringt till avsändande butik.Snackade med en av killarna på mitt lokala Bolis i Kalmar. Han hjälpe mig beställa en låda SWC i våras samtidigt som jag beställde via webben och båda lådorna kom så de satte ut den ena i butik då de fick order att den inste skulle skickas mellan butiker eftersom det tillhörde fasta sortimentet.
Tydligen så hade de blivit nedringa av arga människor som ville att de skulle skicka dem och en del hade inte varit så trevliga (Förhoppningsvis inte forumfolk)
Fyhelvette..Salon case 8 blanc de blanc med magnum -08 släpps den 18 september i beställningssortiment. Kostar bara 79989 kronor.
Av dem jag hunnit dricka:Är dock mycket intresserad av vilka inköp av Champagne 2008 som ni gjort som ni känner er mest nöjda med? Både vad gäller prestigeflaskor från cirka 8-900 kr och uppåt och "vanlig" årgångschampagne. Vilka är kapen helt enkelt (oavsett om det går att få tag på nu eller ej)?
Jag tar på mig den, köp allt du kan se!någon (Martin tror jag ) skrev tidigare här på forumet något i stil med "köp allt ni kommer över" och det har jag tagit action på.
Jag har en väldigt brokig skara av champagne från 2008, någon (Martin tror jag ) skrev tidigare här på forumet något i stil med "köp allt ni kommer över" och det har jag tagit action på. Har såklart missat en del också, framförallt de som släpptes tidigt samt de odlare som jag inte hade upptäckt eller hade koll på tidigare. Enligt CT så har jag 162 flaskor fördelat på 54 odlare/producenter. Någon enstaka flaska av vissa, lådor av andra. Inte så mycket Prestige dock - FdP, Vilmart CdC, PP Les Chetillons är väl typ de jag köpt. Bommade Cristal vilket fortfarande grämer mig en del men som lite tröst på det så trillar det förhoppningsvis in en box SWC till min lokala butik om någon dag, eller två. Tror det först när jag ser det.
Har druckit en del och det mesta har varit bra, några har varit fantastiska och överlevererat.
Största upplevelsen har jag fått av PP L'esprit (dracks i vintras och den var fantastisk, glad att ha tre kvar av den), Roederer Brut (drack för ca en månad sedan - fantastiskt trevlig nu!). Bägge dessa köptes för fyra-fem år sedan och har fått ligga ett tag vilket troligen gjort dem gott. Camille Saves har också varit en stor överraskning, en relativt billig skumpa som presterade väldigt bra senast jag drack den. Endast en flaska kvar och jag ångrar naturligtvis inte att man köpte fler än de fyra som inhandlades. Störst frågetecken har varit Paul Bara och, med risk för att svära i kyrkan nu... - PP Les Chetillons(!). Nu tror jag förvisso att den öppnades på tok för tidigt strax efter release våren 2017, och att den behöver mycket mer tid. Svagast av alla 2008 jag provat hittils är fömodligen Taittingers Millésime, druckit tre stycken varav den senaste i somras. Inte kasst, kanske bara är stilen jag har problem med, vet inte.
Ser fram emot att dra korken ur lite fler flaskor från 2008 och i pipelinen ligger Savarts La Dame de Coeur, Pertois-Lebrun BdB Millésime, Vilmart Coeur de Cuvee, Francis Boulard "Les Raichais" och lite annat smått och gott.
Men, mätt i årsförbrukningar? Hur många bör man ha? Om man lyckas handla ALLA årgångar kan det vara rimligt att ha ett medel på liiiite över en årsförbrukning per årgång. Mer rimligt är att man lyckas handla av varannan årgång. Då skall man snitta två årsförbrukningar per årgång. Hur mycket mer än så skall man ha av demonårgångarna?@rs14
-Du har för övrigt lyckats bättre än mig... Klockar in på 150 flaskor i 27 olika viner... Fast jag har förstås en del på magnum så jag kanske kommer ikapp på antal liter?
Dem får egentligen inte säga nej. Finns dryck i sortimentet så skall det skickas. Punkt. Det handlar bara om lata jävlar som inte orkar...Fick nej nu av mitt systembolag här ute på att skicka årgångschampagne som bara är tillfälligt slut mellan butiker(samma butik tog hem 9 Winston till mig förut). Men nu är det tydligen stop med det.