Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Boletus

Medlem
Båda är 2 andra favoriter, men letar efter ngt närmre 300kr så man kan köpa på sig rejält. Köpte några lådor Henriot souverain brut på Vivino för 379kr/fl, vilket var en sweet deal, men de är typ redan slut…
Jag är ingen champagnevän men Heidseck Jönköping för ynka 299 pix har gått hem som vardagsdricka hemma.
 

Foley

Medlem
Klassikern Andre Clouet är bra höstchampagne. Lite kraftigare. Köper även Charles Ellner 2015 när vi ska bjuda de som inte är vinnördar. Har du tålamod skulle jag köpa på mig av Nicolas Feuillatte bdbs 2018 och spara i minst 4 år. Jag köpte ett 6-pack 2008 när den var aktuell och drack den sista flaskan för ett par veckor sedan till stor behållning. Årgång 2018 har varit väldigt bra av det jag druckit. Palmer vintage(både Bdb och vanliga) blir kanske ännu bättre med lite ålder, men ligger strax över 400 kr
 

Robbes

Medlem
Många bra tips från ”hyllan” ngn som sitter på några ”odlare” tips ex Pertois-Lebrun L’extravertie eller dyl?
 

buteljen

Medlem
Vad har ni för rekommendationer på skumpa i 300-400kr klassen, Charles Heidseck har varit husskumpa, men när den och alla andra stuckit iväg i pris så letar jag efter ngt nytt.

💃🕺🏻🥂💯
 

Sonderlese

Medlem
IMG_0097.jpeg

Damien Hugot Rosé; GC Extra Brut (6g), 2018 basårgång, dg 03/2023
[smaknot Här]

Och

En enda flaska Birgitte Beaufort Amour Millésimé 2012, Grand Cru Bouzy

IMG_0105.jpeg
 
Last edited:

LarsW

Medlem
Många bra tips från ”hyllan” ngn som sitter på några ”odlare” tips ex Pertois-Lebrun L’extravertie eller dyl?
Jag gillar Dehours - trevlig och lättdrucken odlarskumpa. Vanligtvis favoriserar jag husstilen men den här passar mig.
Kommer också på magnum utan påslag. Slut just nu men brukar fyllas på ganska fort.
 

kevinlad

Medlem
Tjena! Jag har försökt leta på nätet efter Billecart Salmon Vintage 2008, men utan nån framgång. Tips vart kan jag leta eller ifall ni eventuellt sett den hos nån champagneförsäljare online? Försöker hitta 08 för de stora husen, en samling jag har! Tack på förhand.
 

Thirsty

Smygnykterist
Tjena! Jag har försökt leta på nätet efter Billecart Salmon Vintage 2008, men utan nån framgång. Tips vart kan jag leta eller ifall ni eventuellt sett den hos nån champagneförsäljare online? Försöker hitta 08 för de stora husen, en samling jag har! Tack på förhand.
Det var ett tag sedan den såldes men finns hos diverse näthandlare och auktioner. Millesima har ex magnum trippel pack och nu på Buckan finns den på Jero! :cool:
 

zippan

Medlem
Jag ska fira något stort.
Det skall bara vara gott och ingen mat till eller andra krav.
Jag har skapat en lista på de viner jag tror är redo att drickas-ish och vad jag kan tänka mig dricka från "källaren".

  • Vilken tycker ni jag ska välja?

Jean-Yves de carilini grand cru 2008
Lauren-Perrier 2008
Henriot 2008
Bernard Tornay grand cru Bouzy 2008
Orpale BdB grand cru 2008
Bouché Peré & Fils 2008
Andre clouet dream vintage Bouzy 2008
Henri Goutorbe grand cru Ay 2010
Huré Fréres L'instantee BdB 2013
Huré Fréres L'invitation, bas 2016
Huré Fréres L'insouciance Rosé bas 2017
 

IsKr

Medlem
Jag ska fira något stort.
Det skall bara vara gott och ingen mat till eller andra krav.
Jag har skapat en lista på de viner jag tror är redo att drickas-ish och vad jag kan tänka mig dricka från "källaren".

  • Vilken tycker ni jag ska välja?

Jean-Yves de carilini grand cru 2008
Lauren-Perrier 2008
Henriot 2008
Bernard Tornay grand cru Bouzy 2008
Orpale BdB grand cru 2008
Bouché Peré & Fils 2008
Andre clouet dream vintage Bouzy 2008
Henri Goutorbe grand cru Ay 2010
Huré Fréres L'instantee BdB 2013
Huré Fréres L'invitation, bas 2016
Huré Fréres L'insouciance Rosé bas 2017

Henriot 2008, det är den enda jag druckit från dessa och tyckte den levererade bra i början av januari.
 

Magikern

Medlem
Jag ska fira något stort.
Det skall bara vara gott och ingen mat till eller andra krav.
Jag har skapat en lista på de viner jag tror är redo att drickas-ish och vad jag kan tänka mig dricka från "källaren".

  • Vilken tycker ni jag ska välja?

Jean-Yves de carilini grand cru 2008
Lauren-Perrier 2008
Henriot 2008
Bernard Tornay grand cru Bouzy 2008
Orpale BdB grand cru 2008
Bouché Peré & Fils 2008
Andre clouet dream vintage Bouzy 2008
Henri Goutorbe grand cru Ay 2010
Huré Fréres L'instantee BdB 2013
Huré Fréres L'invitation, bas 2016
Huré Fréres L'insouciance Rosé bas 2017

Orpale är riktigt bra redan nu tycker jag men inte lika utvecklad som Henriot.
 
Toppen