Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Sundbom

Medlem
Påfyllning av min favorit-odlare i Barolo + lite annat:
2013 Aldo Conterno Barolo Colonello
2013 Aldo Conterno Barolo Cicala
2013 Brovia Barolo Villero
2011 Brovia Barolo Villero
2013 Brovia Rocche di Castiglione
2013 Elio Grasso Barolo Ginestra Casa Mate
2013 Elio Grasso Barolo Gavarini Chiniera
2014 Katharina Wechsler Riesling Benn
2014 Katharina Wechsler Riesling Kirchspiel
Drack 2011 Brovia Villero för ett par veckor sedan. Storartad Barolo och den bästa elvan jag druckit.
 

LeChat

Medlem
14017CB7-96D7-4A4E-8507-968EA821DEB1.jpeg

Pinot Noir & Syrah! Lite påfyllning av säkra kort.
 

chambertin

Medlem
Drack 2011 Brovia Villero för ett par veckor sedan. Storartad Barolo och den bästa elvan jag druckit.
Tack för återkopplingen. Det låter ju lovande !
Brovia köpte jag bara på rekommendation men har generellt gillat 2011 Barolo mer och mer i takt med att jag dragit korkarna ur mina egna flaskor.
 

gece

Man vänjer sig.
Efter en mycket bra provning igår (som jag hoppas få tid att skriva om senare) köpte jag på mig några flaskor 2014 Clonakilla Shiraz Viognier som tog mig med storm (till skillnad från Hilltops som jag valde till månadens pava häromsistens, som jag inte blev störtkär i). Om någon funderade på att köpa men inte få ändan ur, kan jag varmt rekommendera att slå till då det bara finns några få flaskor kvar...
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Efter en mycket bra provning igår (som jag hoppas få tid att skriva om senare) köpte jag på mig några flaskor 2014 Clonakilla Shiraz Viognier som tog mig med storm (till skillnad från Hilltops som jag valde till månadens pava häromsistens, som jag inte blev störtkär i). Om någon funderade på att köpa men inte få ändan ur, kan jag varmt rekommendera att slå till då det bara finns några få flaskor kvar...
Ett fantastiskt vin!
 

Pontus

Medlem
Efter en mycket bra provning igår (som jag hoppas få tid att skriva om senare) köpte jag på mig några flaskor 2014 Clonakilla Shiraz Viognier som tog mig med storm (till skillnad från Hilltops som jag valde till månadens pava häromsistens, som jag inte blev störtkär i). Om någon funderade på att köpa men inte få ändan ur, kan jag varmt rekommendera att slå till då det bara finns några få flaskor kvar...
Vinner det på att lagras?
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Som sista kund för dagen så kom äntligen lådan som man väntat på... :) likt förbannad snabbt får den åka in i garderoben i väntan på bättre tider tyvärr :(
Hålller med @chambertin den är riktigt bra redan nu. På en provning i april skrev jag: mjölkchokladstöpta mogna plommon, kaffe, nymalen peppar, drottningsylt, fat, tanniner, kan knappast klassas som diskret eller blygsam i sin framtoning.
 

MagnusH70

Medlem
Lite av det som köpts senaste 2 månaderna. Ändå känns det som om jag inte har rätt vin hemma:ängel:.
Är det så här min fru känner sig när hon tittar i garderoben?

2015 Domaine Robert Chevillon Nuits St. Georges 1er Cru Les Vaucrains
2015 Kumeu River Chardonnay Maté's Vineyard
2014 Ridge Monte Bello
2015 Taylor (Fladgate) Porto Vintage Quinta de Vargellas
2016 Springfield Estate Chardonnay Wild Yeast
2013 F.X. Pichler Grüner Veltliner Smaragd Dürnsteiner Liebenberg
2014 Lucien Le Moine Chassagne-Montrachet 1er Cru La Romanée
2014 Lucien Le Moine Puligny-Montrachet 1er Cru Les Folatières
2008 Paul Dethune Champagne Grand Cru Brut Millésimé
2013 Marchesi Mazzei Chianti Classico Castello di Fonterutoli
2014 Agricola Punica Barrua Isola dei Nuraghi IGT
2008 Pierre Gimonnet & Fils Champagne Premier Cru Extra Brut Oenophile
2015 Mulderbosch Chenin Blanc Single Vineyard W Block
2013 Azelia Barolo Margheria
2014 Bouchard Père et Fils Meursault 1er Cru Les Perrières
2013 De Martino Carignan Vigno
2015 Georges Descombes Brouilly Vieilles Vignes
2015 Georges Descombes Morgon Vieilles Vignes
2015 Georges Descombes Régnié Vieilles Vignes
2015 Glaetzer Shiraz Amon-Ra Barossa Valley
2013 Elio Grasso Barolo Gavarini Chiniera
2013 Elio Grasso Barolo Ginestra Casa Maté
2016 Sigalas Assyrtiko Santorini
 

gece

Man vänjer sig.
Har som sagt för mig att du gillade den även första gången du provade den... men som sagt, så var det det här med minnet...:confused:
Misstänker att ditt minne är bättre än mitt angående just dessa tillfällen - Clonakilla är helt borta från mitt huvud innan nu senast
 
Toppen