Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Sigdarve

Medlem
Philipponnat 2008. 515 kr. verkar ju billigt för årgången.

philip.jpg
 

Sigdarve

Medlem
Lyckades beställa en flaska SWC igår, som plötsligt dök upp i en butik i en annan del av landet. Hämtade den nyss. Har en sedan tidigare.

Visa bifogad bild 17035
Mystiska saker händer. Beställde pavan i onsdags till butiken i Gottsunda. Fick ett sms från en annan butik i Uppsala igår att jag kunde hämta flaskan där. Vilket jag gjorde. De kunde inte förklara hur flaskan hamnade där. Idag kom ett sms från butiken i Gottsunda att flaskan fanns att hämta där. Så nu har jag tre.
pr082.jpg
 

BallyJ

Medlem
Planerade kvällens dricka och hittade två röda vaxförseglingar i samlingen, så det blir ett första test av Las Iruelas 2016 till köttet ikväll. Av en händelse tänkte jag att det är synd att bli av med en av två flaskor som är så unga så gick in och kollade om något kommit tillbaka efter släppet. Det hade kommit in 5 st flaskor på webblager så de beställdes direkt:)
 

LarsW

Medlem
Inte så ofta jag skriver i denna tråd men ibland så köper man vin som på något sätt är såpass uppseendeväckande att man vill dela med sig.:D
I detta fall är det nog det absolut fånigaste emballage till ett vin jag köpt.
Vinet i sig är helt fantastiskt gott, smakade det på stora skumpakvällen när sillstyrparna mötte skåningarna för några veckor sedan.

La Grande Dame 1996... med baddräkt...:stendumt: i en guld-rosa polyesterpåse... :sluta::död:
Designad av nån modemogul jag inte känner till
thumbnail_20190530_180144.jpg

thumbnail_20190530_180403.jpg
 
Toppen