Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

rs14

Medlem
Tribut! Good stuff!

Hoppas på det, en ny bekantskap för mig. 2013 var inget lysande år i chablis direkt men några lyckades trots svåra förhållanden göra habila viner och av det jag läst verkar Tribut vara är en av dessa. Tror jag ska ta tempen på en flaska i helgen faktiskt :)
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Hoppas på det, en ny bekantskap för mig. 2013 var inget lysande år i chablis direkt men några lyckades trots svåra förhållanden göra habila viner och av det jag läst verkar Tribut vara är en av dessa. Tror jag ska ta tempen på en flaska i helgen faktiskt :)
Svärson till René Dauvissat och har även som jag förstått det jobbat där. Det jag har provat har varit väldigt bra!
 

chambertin

Medlem
Hoppas på det, en ny bekantskap för mig. 2013 var inget lysande år i chablis direkt men några lyckades trots svåra förhållanden göra habila viner och av det jag läst verkar Tribut vara är en av dessa. Tror jag ska ta tempen på en flaska i helgen faktiskt :)
Tror dom hanterar svåra år ganska bra. Köpte några av deras 2011 för några år sedan som presterade över förväntan så sent som förra året. Synd att Tom inte har några andra av deras viner men kanske är kvantiteterna väldigt små.
 

Magikern

Medlem
En låda 2006 Marquis d'Angerville Volnay 1er cru Champans för hyfsat vettiga 490 kronor flaskan. Just det här vinet ska enligt diverse källor på nätet (Cellartracker mfl) vara riktigt bra för en 2006:a och har slagit storebröderna Taillepieds och Clos de ducs på fingrarna vid några tillfällen. Någon som har personlig erfarenhet?

Vet du om det finns det fler kvar till det priset? Känns som ett klockrent köp för min del. :)
 

AdamST

Medlem
Ville prova ett vin från Napa Valley, och hittade tips från @Mattias S om ett som fanns på mitt systembolag :)
image.jpeg

Visst bör detta funka fint till en bit stekt kött? :)
 

AdamST

Medlem
Fick sms-tips av en kompis att det fanns en Louis Roederer 2008 (hade visat honom flaskan och han messade och frågade om det var den) på ett systembolag nära mig. Pep genast ned och köpte den, så nu har man en flaska att prova och en att spara :)
 
Toppen