Fredrik L
Medlem
Jag la en beställning på 6 flaskor i fredags. Var sugen på 2 stycken av dem.
Kommer befinna mig i Stockholm från den 4.e Maj, så om ni är sugna att plocka upp 2 st var så fixar vi det!
Utmärkt! Deal!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag la en beställning på 6 flaskor i fredags. Var sugen på 2 stycken av dem.
Kommer befinna mig i Stockholm från den 4.e Maj, så om ni är sugna att plocka upp 2 st var så fixar vi det!
En snabb tripp över dagen i Oslo innebär givetvis ett besök på Vinmonopolet, där jag på några minuter snabbt fick krafsa ihop lite kul innan hemresan.
Visa bifogad bild 13035
Ett fyrklöver cabernet franc och en hipp jänkarpinot blev resultatet. Tänk att man till och med kan hitta en Olga från 2010! Vill även minnas att Clos du Noyer fick mig upp i brygga med årgång 2012 när @KockJohan slängde in den som en darkhorse i vår stora pinotprovning i Stockholm för några år sedan.
Ganska nöjd med mina spontanköp och det är bara att konstatera att det inte bara är monopolet som är problemet i Sverige när det gäller intressant utbud!
Ser bara 21 flaskor, ska du gå törstig i 10 dagar?ty Maj månad är planerad RieslingDrickaMånad
Ser bara 21 flaskor, ska du gå törstig i 10 dagar?
Tack för tipset, men jag har valt dessa: Baron de Ley Gran Reserva 2010, 199 kr och 2012 Marqués de Arienzo Reserva, 129 kr. Eventuellt kan jag byta ut någon av de om jag hittar ännu bättre kandidater. Kanske inte riktigt motpoler för varandra, alltså modernt versus traditionellt, men båda har fått hyfsad bra kritik på sina håll.Jag är osäker på vad det du är ute efter. Rioja gjord på tempranillo eller Rioja allmänt? Först frågar du efter röd rioja, sedan nämner du att det helst inte ska vara graciano.
Under 130 kronor kanske Vina Pomal skulle fungera (100% temparnillo): https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/vina-pomal-671201
Under 200 kronor Finca Valpeidra (blend): https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/finca-valpiedra-7965101
Visa bifogad bild 13037
Riesling som tillbringat tid i råkällaren på landet fick komma hem till Göteborg, ty Maj månad är planerad RieslingDrickaMånad
Det sexpacket kommer du inte ångra!Dagens inköp.
Visa bifogad bild 13048
1x 2013 Eikendal Cabernet Sauvignon.
1x 2006 Chateau Musar.
1x 2012 Paracombe "The Reuben".
1x 2016 Paracombe "Dolomite" Pinot Noir. (Hemligt artikelnummer 72316-01) Ska bli spännande att testa en Pinot från Australien. Kan bli hur som helst!
6x 2015 Sydhang Muhr-van der Niepoort.
+1Det sexpacket kommer du inte ångra!
Tack för tipset. Jag beställde några enstaka för att se om det är värt för mig att slå till på en låda och lägga undan.2016 Maximin Grünhäuser Herrenberg Kabinett.
En lågoddsare, för att vara mig. Här går jag helt på recensioner också, där den sägs vara bättre än 2015. Hur som helst, vi ses om tio år.
Jag ska också lägga till för den intresserade att Systembolaget ska ha bytt årgång till 2016 nu.
Passerade Petillant på vägen hem från jobbet och skulle handla Overnoy och Balagny var det tänkt. Med det var tokslut allting. Kom hem med två för mej helt okända buteljer istället. Kommentarer är välkomna!
Visa bifogad bild 13060