Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Jag körde en loop med ett lite förbättrat script och listade alla varor som har förändrats i pris sedan jag uppdaterade min databas senast, vilket troligtvis var i början av november. Totalt 823 artiklar med förändrade priser.

Eftersom det blir så dåligt formaterat på forumet i tabellform så slängde jag upp allting på JSFiddle istället som ni når via länken nedan. Enklare att sortera och lista också! Någon som ser något värt att fynda?

https://jsfiddle.net/2qxgj62v/5/embedded/result/
 
Last edited:

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Lite kul att se alla sänkningar på några kronor som helt uppenbart bara är för att komma under en "magisk gräns" 201 blir 199 500 blir 499 etc..
Och tricket verkar funka även på de som köper lite dyrare grejjer när 1201 blir 1199 och så vidare :)

-Mest glädjande är ju förstås att "Husets rosé" sänkts från 65 till 49 kronor, låter som ett riktigt kvalitetsvin :)
 

Per Stade

Lege artis
Jag körde en loop med ett lite förbättrat script och listade alla varor som har förändrats i pris sedan jag uppdaterade min databas senast, vilket troligtvis var i början av november. Totalt 823 artiklar med förändrade priser.

Eftersom det blir så dåligt formaterat på forumet i tabellform så slängde jag upp allting på JSFiddle istället som ni når via länken nedan. Enklare att sortera och lista också! Någon som ser något värt att fynda?

https://jsfiddle.net/2qxgj62v/5/embedded/result/


Det skulle vara kul att se en lista på de som har höjt priserna också. :)
 

doda

Medlem
Har för mig frakten där va helt insane till sverige. va fick du ge?
Det blev några kronor, men jag betalade 306 kr flaskan totalt, med frakt till dörren hemma på Lidingö. 6 kartonger är en del att frakta, så jag är jättenöjd med totalen :) Bjöd på detta vin på magnum igår, och det blev en riktigt hit. Jag hade med en del annat bra med, såsom Legras & Haas 2008, Mailly BdN, och Selosse Initial. Selosse Initial var degorgerad 2011, så den var jättefint mogen. Min favorit :). Men beaktat priset är Charles Heidsieck verkligen bra.
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Det blev några kronor, men jag betalade 306 kr flaskan totalt, med frakt till dörren hemma på Lidingö. 6 kartonger är en del att frakta, så jag är jättenöjd med totalen :) Bjöd på detta vin på magnum igår, och det blev en riktigt hit. Jag hade med en del annat bra med, såsom Legras & Haas 2008, Mailly BdN, och Selosse Initial. Selosse Initial var degorgerad 2011, så den var jättefint mogen. Min favorit :). Men beaktat priset är Charles Heidsieck verkligen bra.
Håller med dig att den håller jäkligt bra mot flesta champagner så 306 är ett kap.
 

Vino fino

Medlem
Jamie Goode provade bl.a. C Heidsieck i en blind nyårsprovning förra året. Förutom att videon är en väldigt trevlig påminnelse om hur svårt det är med blindprovningar så finns det med en absolut höjdpunkt när Jamie säger (om Richard Juhlin): "Richard who???" Så j-a skönt.

Heidsieck dyker upp vid 16:35.

 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Jamie Goode provade bl.a. C Heidsieck i en blind nyårsprovning förra året. Förutom att videon är en väldigt trevlig påminnelse om hur svårt det är med blindprovningar så finns det med en absolut höjdpunkt när Jamie säger (om Richard Juhlin): "Richard who???" Så j-a skönt.

Heidsieck dyker upp vid 16:35.

Fan vet vad han har i sin källare men mina Clicquot blev inga superviner av tre år i källaren i vart fall...
 

Zmirc

Medlem
Xtrawine kör nedsatta priser på en del viner. Jag har inga personliga erfarenheter av dem men det finns en del Brunello, Barolo, lite Champagne med mera. San Polo Brunello di Montalcino blev femte bästa vin när Decanter testade 99 Brunello-viner från 2010 i decembernumret så det kan vara värt att kolla in. Även Produttori 2012 finns med rabatt.

När jag surfade runt på sidan kom en popup om 10 euro rabatt på första köpet om man signade upp sig.

Fraktkostnaden anges som 16.03 euro för 6 flaskor och 17.23 euro för 12.

http://www.xtrawine.com/promo
 

MartinE

Medlem
Xtrawine kör nedsatta priser på en del viner. Jag har inga personliga erfarenheter av dem men det finns en del Brunello, Barolo, lite Champagne med mera. San Polo Brunello di Montalcino blev femte bästa vin när Decanter testade 99 Brunello-viner från 2010 i decembernumret så det kan vara värt att kolla in. Även Produttori 2012 finns med rabatt.

När jag surfade runt på sidan kom en popup om 10 euro rabatt på första köpet om man signade upp sig.

Fraktkostnaden anges som 16.03 euro för 6 flaskor och 17.23 euro för 12.

http://www.xtrawine.com/promo
Champagneutbudet ser bra ut, men priserna är höga!

Tillägg: Deras ordinarie priser alltså!
 
Last edited:
Toppen