Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

gece

Man vänjer sig.
Winefinder säljer ut produttori del barbaresco 2011 för 199:- ☺
Även 2010, vilket man ju känner igen som ett bra år för Barolo... Men hur var det i Barbaresco? CT verkar tycka att de båda årgångarna är likvärdiga för just detta vin
 

jrick

Medlem
Även 2010, vilket man ju känner igen som ett bra år för Barolo... Men hur var det i Barbaresco? CT verkar tycka att de båda årgångarna är likvärdiga för just detta vin

2010 gav mycket sämre förutsättningar i Barbaresco än i Barolo. Detta innebar att Produttori ställde in produktionen av vingårdsbetecknade viner. Detta innebär också att "normalen" som vi pratar om nu fick alla de bästa druvorna också. Jag har druckit vinet och det är bra, men inte spektakulärt.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Kanske inte en jätte deal men om man vill prova 3 olika Drappier champagne så har SB denna låda http://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/svd-accent-7735809 för 999kr det är 248kr billigare än att köpa flaskorna var för sig. Levereras i en snygg tre pack låda, ett litet present tips nu när det närmar sig jul.

Det går att köpa lite Drappier champagne till lägre pris via SvD just nu:

Grand Sendree 2006
Grand Millesime Exception 2008
Carte d'Or NV

för 999:- istället för 1247:- som de hade kostat om man köpte styckvis. Någon som vet om 06:an är bra?

http://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/svd-accent-7735809

Det här är inte likt mig, men jag la en beställning på champagne!
Jag ska prova dessa tre på nyår tänkte jag. Kändes som en prisklass som jag för en gång skull har råd med!
Ska bli kul att läsa era smaknoter om ni också trycker på köpknappen! :)
 

Emvima

Medlem
Gillar man Amarone så kan man ta sig en utflykt till Danmark och varuhuset Bilka. Dom säljer en låda Masi Mazzano Amarone för 2899dkr ungefär 3650skr. Den kostar 839krx6=5034kr på SB.
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
Även 2010, vilket man ju känner igen som ett bra år för Barolo... Men hur var det i Barbaresco? CT verkar tycka att de båda årgångarna är likvärdiga för just detta vin
Testade 2011 och 2012 förra helgen. Av de två så var 2011 det klart bättre vinet, klassisk barbaresco, påminner rätt mycket om 2008. Klart att dricka nu, men klarar säkert 30-40 års lagring. 2012 var spretig och ganska tunn, kan hända att den blir bättre om ett år, men jag tvivlar. €18 respektive €16 på plats hos Produttori.
 

Appel

Medlem
Greetings from Norway!
Når det gjelder Philipson Wine så leverer de til Sverige i dag ( og har gjort det en stund).
De leverer ihvertfall til vinhotel.se i Strømstad.
Är du säker på detta? Det står inget om leverans till Sverige på deras hemsida vad jag kan se. Handlar du i egenskap av Bolag eller privatperson?
 

chambertin

Medlem
Greetings from Norway!
Når det gjelder Philipson Wine så leverer de til Sverige i dag ( og har gjort det en stund).
De leverer ihvertfall til vinhotel.se i Strømstad.
Mailade med Philipson Wine för bara 2-3 veckor sedan och fick svaret att dom planerar att börja nästa år med leveranser till Sverige.
Man kan ju i och för sig redan idag handla från dom och ordna transport/upphämtning själv men det var kanske inte det du menade.
 
Dere har nok rett i at de ikke kjører vanlige leveranser til Sverige.
Men Vinhotel.se (har ingenting med meg å gjøre) har en avtale med PW at bestillinger til vinhotellet blir satt på egen pall, når pallen er full kjører de til Strømstad. Så må man altså dit å hente vinen.
 
– For de som er sultne på at handle vin hos www.philipsonwine.com

Vinhotel.se har igjennom lengere tid ønsket at finne en løsning på at få viner som er kjøpt hos PW til vinhotellet uten frakt utgiften bliver for stor.

Løsningen er at Vinhotel.se nu har fått en fast pall plass på PWs lager hvor du som kunde hos PW bestiller dine viner til.

Når pallen er full ca. 300 emner så kontakter PWs lagerfolk vinhotel.se og pallen bliver med vognmann fraktet til adressen i Strømstad hvor man som alltid kan avhente torsdag 10-15.30 og fredag 10-15.30

(Hvor lang tid det tar at få pallen full kan variere)

Ved 300 emner bliver frakten 7,5,- Norske kroner pr flaske. Inkl. forsikring under frakten.

Det er Vinhotel.se som fakturerer frakten, den vil fremgå på din faktura når du betaler lagerleie.



Sådan gjør du.

Finn den vin eller viner du ønsker på PWs hjemmeside kjøp og betal med kredit kort.

Velg AFHENTES og skriv «Skal stilles på pall plassen til Vinhotel.se ifølge aftale med Jan.» + din navn og e-mail adresse i kommentar feltet.

Når pallen er full skipes pallen til Strømstad og så kan pakkene avhentes på lageret.

Når du har hentet pakkerne får du faktura fra Vinhotel.se med lager leie og frakt omkostning.

Enkelt og greit!
 

chambertin

Medlem
Dere har nok rett i at de ikke kjører vanlige leveranser til Sverige.
Men Vinhotel.se (har ingenting med meg å gjøre) har en avtale med PW at bestillinger til vinhotellet blir satt på egen pall, når pallen er full kjører de til Strømstad. Så må man altså dit å hente vinen.
Intressant upplägg som vinhotel.se har i Strömstad. Kollade lite på det på deras hemsida.
Är väl lite så som vinköpsklubbar arbetar fast här blir det bara att vinhotel.se står för logistiken och hjälper norrmännen att runda monopolet. Sen skall ju deras viner genom tullen till Norge också vilket ju är en annan sak.
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Plus de Bulles säljer 2006 Taittinger Comtes de Champagne för ca. 975:-/flaskan (exkl. frakt) mellan 24-29 nov. Motsvarande pris på bolaget ~1350:-.
 

Silex

Medlem
Solobarolo.it har Black Friday erbjudande:
We have 25% discount on all Barolo´s on Black Friday (and rest of the weekend). Use discount code "blackfriday"
Låter som en bra deal! Någon som vet man beställa vilet antal som helst från Solobarolo eller finns det begränsningar (6 eller 12)?
 

Zmirc

Medlem
Låter som en bra deal! Någon som vet man beställa vilet antal som helst från Solobarolo eller finns det begränsningar (6 eller 12)?
Jag har beställt 7 och 8 respektive så vilket antal som helst funkar (så länge det är minst 6 för att få gratis frakt vilket du lär vilja ha...).
 
Toppen