Finewines medlemmar i fokus

Diskussion i 'Övrigt' startad av Mattias S, 9 februari 2014.

1. vintomas

vintomas Bloggare

Ingen aning. Men åtminstone i Kungliga huvudstaden så är det sedan proggens tid solklart var i landet det finns sillstrypare.

2. magnum

magnum Epernay, Frankrike

"Här kommer Sillstryparn från Jöttebôrj med Doing the omoralisk schlagerfestival."

3. chambertin

chambertin Medlem

4. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Dagens ungdom är verkligen historielös

Vino fino och vintomas gillar detta.
  5. KockJohan

KockJohan Cioccolato Catering Leverantör

Skyldig:oops:

6. Appel

Appel Medlem

Det har jag allt koll på. Mina svärföräldrar bor borta i Lexby.

7. Michael.S

Michael.S Medlem

Tycker det är dags för @Fredrik Johansson att komma ur mörkret och presentera sig för alla vinälskare här på forumet. Kan nämna att Fredrik är en kompis till mig och han är en av anledningarna till att jag började intressera mig för vin.

Mattias S, Fredrik Johansson och Magnus L gillar detta.
  8. Jag får väl komma ut ur mörkret och presentera mig! :)

Relativt ung kille på 27 år som bor i Borås tillsammans med sin sambo + hund! :) Jobbar till vardags som KAM på ett stort sportföretag med säte i Borås och reser mycket inom Sverige.

Jag har länge intresserat mig för vin men största intresset har sedan lång tid tillbaka varit whisky. Men jag har gradvis styrt mig mer mot vin och lärt mig uppskatta bra vin på ett sätt som jag inte gjorde tidigare. Intresset växte ännu mer efter min och sambons resa ner till Italien förra sommaren där vi bland annat besökte och övernattade på vingårdar. Vi höll oss till en början uppe i norra Italien, runt Verona och bodde på en vingård som heter Brunelli. Fantastsikt mottagande med rundvandring på vingården och i vinkällaren av Alberto Brunelli. Givetvis fick vi även avnjuta deras fantastiska Amarone. Tack vare detta har jag varit oerhört förtjust i Italienska viner och mer eller mindre enbart druckit det. Men som tur är har min kära vän @Michael.S visat mig andra skatter som jag faktiskt börjat uppskatta oerhört mycket!

Som medlem vill jag gärna få tips om viner, dela egna samt ta del av andras erfarenheter kring vin i största allmänhet. :)

Nu bär det av ner till @Michael.S för att avnjuta en flaska rött!

9. Mattias S

Mattias S Administratör

Du är oerhört välkommen (speciellt om du har en välfylld vinkällare och gillar Vininfernon med andra vinnördar i göteborgsområdet)! Här kommer du att trivas kan jag lova. :)

Michael.S och Fredrik Johansson gillar detta.
  10. Bror

Bror Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin

Tycker det är bra om alla kommer från Göteborg. Enkelt då ju. Alla heter Glenn !!
    (innan ni blir arga skall ni veta jag härstammar från baksidan ifråga)

Magnus L och Fredrik Johansson gillar detta.
  11. ckntur

ckntur Medlem

Då har ännu en Sjuhäring kastat sig handlöst ut i forumets värld. Nybliven medlem som läst en tid och har tagit modet att börja skriva.
    Bor i Sandared med frun och är nyss hemkommen från Barolo, Dogliani, Franciacorta och Val Tellina efter 18 dagars vistelse i vinet och matens förlovade land.
    Har mest Italien på lager i skåpen men utforskar gärna andra odlingar i världen, dock inte för att lagra utan för att söka och finna.
    Joakim

Rexel, Michael.S, mnor och 5 andra gillar detta.
  12. Mattias S

Mattias S Administratör

Fan, nu blir jag förvirrad. :confused:

Alldeles nyligen så fick jag ju lära mig att alla göteborgare är sillstrypare, nu påstår du att samtliga dessutom heter "Glenn". o_O

Vad blir nästa gemensamma nämnare? Kanske bor de tillsammans i en skokartong på motorvägen? ;)

13. Bror

Bror Så lite plats, pengar och tid.. så mycket vin

Sillstrypare kan väl också heta Glenn? ..Inte bara fotbollspelare

Stenberg och Mattias S gillar detta.
  14. Michael.S

Michael.S Medlem

Välkommen :) Då är vi fyra stycken vad jag vet :)
    Snart tillräckligt många för en BYOB-Sjuhärad!!

Rexel gillar detta.
  15. ckntur

ckntur Medlem

Tack för det, nu har jag funderat på vad BYOB står för i flera dagar så jag var tvungen att googla det till slut.
    Jag tycker det låter som en bra ide och jag tror vi kan hitta fler från regionen i forumet som vill vara med.

Mattias S gillar detta.
  16. Mattias S

Mattias S Administratör

Det är inte lätt att veta vad BYOB betyder innan man vet, men när du väl provat på det så är det som första gången man upptäckte magin med sex. ;)

17. chambertin

chambertin Medlem

Ja sex är onekligen lite mer spännande än knytkalas.;)

Michael.S och Mattias S gillar detta.
  18. Rexel

Rexel Medlem

Då är vi ju nästan grannar (sjömarken)...och även jag har mest i Italien källaren :)

ckntur, Fredrik Johansson och Michael.S gillar detta.
  19. Mattias S

Mattias S Administratör

De finns de som kombinerar. ;)

chambertin gillar detta.
  20. sunqan

sunqan Vinös

BYOP? Är inte det ett annat forum ;-)

Dela sidan