Magnus L
urydhtfilgukj
Spot on.Nja de lär snart komma en heldrös med andra medlemmar som kommer hoppa på mig - 'att de minsann är ett bra bubbel'
men skämt-o-sido lär säkert @StefanAkiko kunna komma med några bra budget förslag
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Spot on.Nja de lär snart komma en heldrös med andra medlemmar som kommer hoppa på mig - 'att de minsann är ett bra bubbel'
men skämt-o-sido lär säkert @StefanAkiko kunna komma med några bra budget förslag
Gillar du det så skall du inte bry dig så mycket om vad andra tycker.Det blev en trevlig avslutning på kvällen med en www.systembolaget.se/7688
Vad säger ni om denna? Är detta ett vin bland bottenskiktet eller är det ett ok mousserande?
Min referensram är inte så stor, men jag tycker att det är "gott". Stor skillnad på serveringstemperatur. När mamma bjuder på denna så är den alltid iskall och smakar ingenting. Nu när vi drack denna så lät vi den stå i rumstemperatur i 40 minuter innan vi korkade upp, och både min sambo och jag upplevde att den blev behagligare och tydligare i smaken.
Ramlösa med citrus är faen inte mycke sämre assåLouis Bouillot är helt okej för sitt pris, och defintivt roligare än Ramlösa. Finns gott om Champagne som lämnat mig betydligt mer besviken.
Varför dricka Ramlösa Citron när man kan sodastream kranvatten med lite diskmedel i...Ramlösa med citrus är faen inte mycke sämre asså
Gillar du det så skall du inte bry dig så mycket om vad andra tycker.
Bara kör och dela med dig av dina upplevelser! Har inte druckit det själv, men det är säkert helt ok!
Om du vill prova ett billigt bubbel som även går hem hos många vinnördar så kan du med fördel prova Graham Beck Premier Cuvée BdB (6505).Jo det är klart, det måste man alltid göra. Men det är kul att se vad andra tycker om viner som i mina ögon (för tillfället) smakar bra.
Eller dricka Bouillot..Varför dricka Ramlösa Citron när man kan sodastream kranvatten med lite diskmedel i...
Verkar som att er flaska Vouvray BdB var av en tröttare sort. Sådant händer ju med naturmuppskorkar, tyvärr.Stendöd
Nja, inte helt. Men riktigt trött var den. Skrev så här i anteckningarna. "Väldigt ox-ad, russin, rostbiff och lite gröna toner. Dominerande syra, väldigt mogen och rund. Bra intensitet och längd. Järnigt avslut. Trevligare smak än doft".
Det kanske var glasvariation vi upplevde i vårt gäng.Verkar som att er flaska Vouvray BdB var av en tröttare sort. Sådant händer ju med naturmuppskorkar, tyvärr.
De jag avnjutit tidigare har alla varit som spänstiga gaseller med begynnande mognadstoner och MÅNGA års liv kvar.
Vaxiga, gula frukter, hemskt lätta oxidationstoner, ren frukt, pigga syror och bra längd. Mer kropp än hos Champagnen i gemen, något lägre syra.
Från den 13 dec, Lucia, i fjol:
1982 J J Renaud Vouvray Blanc de Blancs, 95p
Chenin Blanc
God Damn! One of the best bubblies ever!
What a fantastic surprise...
This is über-awesome and this is still youthful. Bubbles are a little tired, but that's only to be expected.
Golden colour speaking of some age.
Nose is amazing, with a darker, mature prophile. Nothing oxidized. Only mellow, elegant aromas of yellow fruits, wax and woodland. All components are fabulously integrated.
On the palate: full bodied yet elegant, balanced, mature, long. Acids are in the lower register for a bubbly. All the sharp edges that probably were there many years ago, are gone. This wine will easily live for another ten years.
Found in a shop's darkest corner, expecting nothing much, but MJUFF!!!
It delivered, oh, boy! It delivered!!!
Wife: 95p.
Tomorrow I go and buy all the btls they still may have left in the shop.
At italian Restaurant La Verdura (Yokohama).
Om du vill prova ett billigt bubbel som även går hem hos många vinnördar så kan du med fördel prova Graham Beck Premier Cuvée BdB (6505).
Den blir klart bättre och mer lik Champagne med lagring. Testa gärna att lagra i något år.Det blev en trevlig avslutning på kvällen med en www.systembolaget.se/7688
Vad säger ni om denna? Är detta ett vin bland bottenskiktet eller är det ett ok mousserande?
Hur känslig man är mot TCA är väldigt individuellt.Olika personer kan dock vara olika känsliga mot kork kan jag tänka mig. Har hänt förr att korkade viner har uppskattats av vissa så jag är van vid att det händer mellan varven.
Haha Fantastiskt!
Bra att ni kan vara ärliga med era kommentarer. Jag behöver bygga på mitt perspektiv så mycket som möjligt!
Då är vi överens.Hur känslig man är mot TCA är väldigt individuellt.
Ang. La Tense kan jag inte uttala mig om tidigare årgångar, men jag testade den där för några veckor sedan och jag håller med dig om att det inte var särskilt imponerande. Det är överlag inte ett särskilt balanserat vin mellan fatets påtaglighet och övriga aspekter.Visa bifogad bild 3188
Ikväll blev det Italieninspirerad mat och suget efter en god Bordeaux gjorde att det hamnade en Buriano cabernet sauvignon 2001 på bordet. Har nog druckit en 5-6 st av denna sedan släppet och måste säga att den har gett ett stabilt positivt intryck. Man får både vibbar av Toscana och mogen Bordeaux. Rekommenderas!
För ett par dagar sedan öppnade jag en Le Tense 2010. Jag har verkligen tyckt att detta vin har levererat i många årgångar tidigare men håller nog på att tappa intresset trots det låga priset. Vid öppningstillfället hade den rumstemperatur vilket så klart är en miss eftersom nebbiolo är godast att ta fram kall och låta den stiga i temperatur under middagen. Men trots temperaturmissen så tycker jag att faten drar ner helhetsintrycket. Jag är verkligen ingen ekallergiker men något har förändrats... vinet eller jag?......