Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Nyårsbubbel 2016

Krpe03

Medlem
Hej!
Är ny på forumet så jag tänka att det kunde vara roligt att dela drickaplanerna inför det nya året.
Bollinger RD 1996
chateau de bligny 1996 BdB magnum
billecart salmon cuvee nicolas francois 2002
Vad som ska drickas när är tyvärr inte spikat än men det ser ut som att magnumen bli avslutet.
 

Skaggs

Medlem
Hej!
Är ny på forumet så jag tänka att det kunde vara roligt att dela drickaplanerna inför det nya året.
Bollinger RD 1996
chateau de bligny 1996 BdB magnum
billecart salmon cuvee nicolas francois 2002
Vad som ska drickas när är tyvärr inte spikat än men det ser ut som att magnumen bli avslutet.
Välkommen, kan tänka mig att ditt första inlägg blir en gillaraket! Var bor du förresten om man skulle råka ha vägarna förbi! :)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Hej!
Är ny på forumet så jag tänka att det kunde vara roligt att dela drickaplanerna inför det nya året.
Bollinger RD 1996
chateau de bligny 1996 BdB magnum
billecart salmon cuvee nicolas francois 2002
Vad som ska drickas när är tyvärr inte spikat än men det ser ut som att magnumen bli avslutet.
Om du med "avslut" syftar på att öppna vid tolvslaget så vill jag avråda dig från att poppa något fint. Börja kvällen med det bästa du har och öppna något enkelt och billigt när det är dags att skåla in det nya året.

Kyla, krutrök från fyrverkerier och eventuellt överförfriskade sinnen är värdelösa förutsättningar om du vill njuta av ett kvalitetsbubbel och kunna ta till dig av den nyansrikedom som du har betalat för.

Välkommen till forumet!
 

Krpe03

Medlem
Om du med "avslut" syftar på att öppna vid tolvslaget så vill jag avråda dig från att poppa något fint. Börja kvällen med det bästa du har och öppna något enkelt och billigt när det är dags att skåla in det nya året.
Välkommen till forumet!
Tack för välkomnandet :)
Det låter som du pratar från erfarenhet och Jag köper det du säger :)
Blignyn får överlever nyår och har blivit ersatt med en Beaumont des Crayères NV
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Tack för välkomnandet :)
Det låter som du pratar från erfarenhet och Jag köper det du säger :)
Blignyn får överlever nyår och har blivit ersatt med en Beaumont des Crayères NV
Om det inte nödvändigtvis måste poppas rekommenderar jag att du tar magumen till middagen och tar det som blir över till tolvslaget. Dåligt bubbel på tolvslaget är väldigt överskattat...Jag var på en nyårsmiddag där @Orpale öppnade en fantastisk Paillard 79 magnum efter tolvslaget.:D Den legendariska sittningen finns beskriven någonstans här tror jag.

Rent vinmässigt kör du
NF 02
Ch B 96
RD 96
Sen beror det förstås på maten med...
 

Mattias Schyberg

Administratör
Dåligt bubbel på tolvslaget är väldigt överskattat
Ja, precis som vaskning på Stureplan är underskattat. :ängel:

p_diddy_cristal_champagne_157733355.jpg
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Toppen