Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 3 mars?

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Är det måntro samma vin som hette Tandem för några år sedan? (Då köpte jag det utomlands.) Etiketten ser misstänkt lik ut, med samma tandemcykel, och prisnivån verkar vara ungefär den samma.
Min minnesbild av Tandem är att den var ett mellanting mellan en Crozes-Hermitage och en Nya världen-Shiraz, med bra pris/prestandaförhållande, men kanske med mindre att vinna på lagring än nordrhônare.
Verkar vara samma vin.
http://www.decanter.com/reviews/morocco/thalvin-tandem-syrah-benslimane-2011/
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Är det måntro samma vin som hette Tandem för några år sedan? (Då köpte jag det utomlands.) Etiketten ser misstänkt lik ut, med samma tandemcykel, och prisnivån verkar vara ungefär den samma.
Min minnesbild av Tandem är att den var ett mellanting mellan en Crozes-Hermitage och en Nya världen-Shiraz, med bra pris/prestandaförhållande, men kanske med mindre att vinna på lagring än nordrhônare.
Det ser ut att stämma Tomas. Jag skulle nog också säga att den når sin peak inom en 2-års period. Tror icke på långlagring av denna. Men otroligt trevligt efter några timmar i karaffen, och fantastiskt prisvärd som bordsvin.
 

Bastardo

Medlem
Det ser ut att stämma Tomas. Jag skulle nog också säga att den når sin peak inom en 2-års period. Tror icke på långlagring av denna. Men otroligt trevligt efter några timmar i karaffen, och fantastiskt prisvärd som bordsvin.
Och hur ofta dricker man ett marockanskt vin? Bara det är värd några extra tior … ;) Har fått också hyfsad recension i bananrepubliken. :)
 
Toppen