Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier viner 8 juli 2016 – provningsanteckningar.

Skrutt

Medlem
Châteauneuf-du-Pape Tradition Mas de Boislauzon 2013, nr 99607, 269kr
Snygg, inte för intensiv färg, typisk och ren doft med massor med röda bär, liten pepprighet och skön frukt. Bra, rund med balanserande syra, god frukt. Låt ligga ett par år och njut sen eller dekka upp den nu och klipp till en grillad köttbit av rang. Jag fastnade för det här på en gång. Det är något visst med en bra Ch9, speciellt en som inte är överdrivet packad med frukt. Jag är glad att de här lite mer traditionella vinerna dyker upp allt oftare. Elegans, balans… Det är bra ledord som jag tror och hoppas kommer att användas mer i framtiden.
Satt nyligen och smackade på en 2010 Mas de Boislauzon CdR Villages. Den var mjuk och fin och mkt vin för p... ähum. Lite synd att den inte verkar släppas i år.
 

Bastardo

Medlem
Montefalco Rosso Arnaldo Caprai 2014 är mitt val bland det här utsläppet. Men det finns några andra bra viner för en hyfsad slant också. Som t.ex. Juliusspital Würzburger Stein Silvaner Erste Lage 2015.
 
Toppen