Stora middagstråden

Diskussion i 'Mat & Dryck, Restaurangbesök' startad av Jimmy Forsman, 20 oktober 2007.

1. Jimmy Forsman

Jimmy Forsman Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot. Administratör

SV: Stora middagstråden

Jag börjar misstänka att ni två är sådana där individer som äter semlor med mjölk också.

Semlor skall icke konsumeras under några som helst former, och definitivt inte med mjök. Dock ska jag vid tillfälle prova palt med kojuice.

2. Sjödin

Sjödin Joråsåatt...

Om detta håller jag med. Serveras jag en semla kan jag möjligen gräva ut lite mandelmassa, men sen är jag nöjd.
    Appropå husmanskost, nu har ju den här tråden gjort mig sjuuuukt sugen på palt, kåldolmar och fläskpannkaka.

3. Jimmy Forsman

Då kanske du ska starta en stort husmanskosttråd!

4. R.P

R.P Medlem

Såklart! ;D Längesen det blev en semla för min del men min ömma moders saffranssemlor går inte av för hackor! Hoppas jag inte håller på att profilera mig som ett WT med diskussioner om konstig husman ochh Fannys utsvävningar i det här forumet nu...:D

5. anders

anders Medlem

Som 'whacker' står det dig fritt att välja precis vad du vill; storlek, färg och kön spelar ingen roll. Mycket större möjligheter.

6. R.P

R.P Medlem

Ikväll blir det hummerkok! Några kanadensiska stackare ska få sätta livet till. Sen ostbricka, har gått hela vecka och haft stilton i huvudet, kompletterar med lite manchego och en camenbert. Efter måltid, poker, rom och cigarr. :)

7. R.P

R.P Medlem

För bakis för detaljer, summerar...Omm, avsmakningsmenyn, grym! Speciellt "Golden Egg", Krug 96 och en jävla bra Priorat, Noix 04, efter det helrör och dompa 00 på krogen, fan vilken trevlig fredag! Mår skit idag men...var det värt det? JA! ;D

8. Jimmy Forsman

Låter ju helt lysande måste jag säga! Nu blir man lite avis igen!

Själv håller jag på med att fixa morgondagens middag. Jag var och köpte oxkind, kalvtunga och lite rökt sidfläsk och håller som bäst på att koka detta långsamt i en massa rödvin. Det kommer att bli gott, men det tar sin tid!

9. R.P

R.P Medlem

Långkok, det var länge sen, blir alltid gott. Oxkind kokt i rödvin är fantatsiskt.

10. Jimmy Forsman

Lysande uppfinning rödvin!

Receptet så här långt (vi är nu på timme 4):

1,3 kilo oxkind
    250 gram rimmad kalvtunga (idioterna hade inte färsk! Hur kan man inte ha färsk tunga hos en slaktare...)
    250 g hårdrökt sidfläsk
    2 korn svartpeppar
    2 lagerblad
    salt
    En hel pava rödtjut

Kokakokakokakokakokakokakokakoka!

har precis tillsatt lite mera vätska i form av buljong. Det börjar ta sig! Grisen har kokat sönder och integrerats väl, kinden och tungan är fortfarande motsträvig. Men tid finnes.

Har under tiden kollat på lost intranslation och klämt en pava Riesling... Känner mig lite tjejig

11. R.P

R.P Medlem

Härligt! Har du nåt vin i tankarna när det är dags att förtära anrättningen?

12. Jimmy Forsman

Japp, imorgon runt lunch kommer det att dekanteras en Côte Ronde från Autard, jag skrev om det vinet i idag dricker vi tråden igår. Jag tänkte kolla hur det blir med en 8 timmars dekantering tillsammans med en krallig gryta!

Ch9 således. Ej att förakta!

13. R.P

R.P Medlem

Trevligt! :)

14. Jimmy Forsman

Jag hoppas på det!

15. R.P

R.P Medlem

Mina planer idag ligger åt det enklare hållet, åt sushibuffé till lunch, till middag siktar jag in mig på nån engelsk skräpmat på pub och ett par kalla Guinness.

16. Jimmy Forsman

Låter inte helt oävet det heller faktiskt. Med en schysst Guinness kan man slå magen med häpnad.

17. Keen

Keen slan

Låter ju väldigt trevligt med långkok. Ikväll blir det inget avancerat. Var ute igår och höll på. Middag på Mäster Anders där jag åt en riktigt jävla bra tonfisk med potatispuré och chili- och ingeförssås (på rekommendation av den väldigt söta servitrisen) som också var grymt. Sen blev det drinkar på Vassa Eggen och avslutates på Neu (det bredvid köket) följt av hamburgare på Max. Helt slut idag således ;D

18. Jimmy Forsman

Mäster Anders är ska ju vara grymt bra. Neu har jag konsekvent vägrat, jag vet inte varför. Men jag känner mig sällan manad att gå ut runt stureplan längre, det är inte roligt helt enkelt!

Carl Mikael är ju nästa projekt.

19. Hoke

Hoke Medlem

du menar portad efter alla bakomryggen-kastade shotglas?? ;)

20. Jimmy Forsman

För det första så var det på Berns jag kastade glas på baren, för det andra så minns jag inte det inträffade så det gills inte, för det tredje var det inte jag, för det fjärde så ligger inte berns vid stureplan, för det femte så är du dum när du säger dumma saker!

Dela sidan