T6-T7 lansering 1 februari 2014

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av Anders Landström, 16 januari 2014.

1. Håkan

Håkan Medlem

Jos, Eurokursen var betydligt högre runt 03-04, tänkte inte på det, jag köpte Pegau direkt från källardörren och då var det runt 25 euro. Vi pratade 10, inte 11, den är betydligt billigare.

2. Emanuel

Emanuel - Ad astra per alas amforae

Franska Vinlistan tog 359:- för den i sin kampanj i höstas, det var förvisso för en 2011 som inte hajpats av Winefinder...
    Är glad att jag tog två lådor då, har dock inte öppnat någon än av räddsla för att bli anklagad för barnarov.

3. Jos

Jos Medlem

Lite svårt att förstå att det är 2010 du menar att det inte går att få tag på för 300 kronor idag när du skriver som du gör. Trodde såklart att du menar Pegau generellt.

4. Skrutt

Skrutt Medlem

Bourgognes pris/poäng-förhållande beror väl delvis på låg tillgång och hög efterfrågan, samt att poänggenerösa WA inte opererar där. Men jag har också grunnat på om förväntningarna på olika vintyper styr poängen. Högre ribba för bourgogne? Jag har för lite erfarenhet för att själv svara på frågan.

Last edited: 16 januari 2014
  5. Erik Nordin

Erik Nordin Medlem

Chardonnayerna från Felton road ser ut att vara rejält prissänkta. Är årgången 2012 risig eller har de bytt importör?

6. kayaker

kayaker Cyklist

Fortfarande Divine som importör. Lägre efterfrågan och/eller konkurrens från distansförsäljning är mitt tips.

7. chambertin

chambertin Medlem

Vilka priser ? Var ?
    2012 ser ut att vara väldigt fin annars vad jag har sett från erfarna provare.

8. Erik Nordin

Erik Nordin Medlem

Det är möjligt att mitt minne sviker mig men jag har för mig att 2011 kostade 289 resp 369. Jag tror dessutom att block 2 var ännu dyrare för ett par år sedan när den låg i BS. Någon annan kanske minns bättre.

9. StefanAkiko

StefanAkiko Pendeldricker Tokyo, London och Umeå

Köpte 3 fl av 2010:an för 280kr st. Har provat den på Riedel Bar och 2010 är en vass kniv i lådan!
    Enligt dem som smakat 2011 på CT lyckades Lagrange inte så där överdrivet bra det året.
    Generellt för röd Bordeaux, så var ju 2011 ganska svag, men en hejdundrandes knakelibrakårgång för Sauternais.
    Gillar din ondskefulla plan ;)

10. kayaker

kayaker Cyklist

Tidigare så har Divine alltid lagt på "Lagenaavgiften" 50kr på viner i BS. Vet inte hur det är nu.
    Man kan alltid kolla på http://vininfo.org/ för att se det senaste priset på SB.
    http://vininfo.org/query2.yaws?query=felton+road

11. Erik Nordin

Erik Nordin Medlem

Tack för tipset. För övrigt så tar 300 Roberson 300 kr för block 2.

Anders Landström gillar detta.
  12. Vad tycker ni om Paul Sauer? Har i princip stått still i pris under en lång tid.

13. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Fick svar direkt från provningen på SB

Skrutt gillar detta.
  14. Skrutt

Skrutt Medlem

Mindre än 7 dagar före släpp saknas fortfarande länk på SBs lanseringssida. Undras varför. Genom att istället datumsortera på söksidan såg jag att Haut-Bages Liberal erbjuds på liten flaska, vilket visst inte fanns med i förhandslistorna. Vad tror ni om den?

15. Anders Landström

Anders Landström Dricker mest, skriver lite Administratör

Artikel 99413 Pinino Brunello di Montalcino 2008 är försenad från leverantör och därför flyttas denna lansering till 1 mars.

16. Emanuel

Jahapp, blev visst inga Pegau -10, slut när jag loggade en timme efter släppet och det var säkert någon ogin forummedlem som snott åt sig flaskorna :(

17. Mats

Mats Wicked tribe rules!

Hrrmm host host. Beställde 3 st direkt kl 10.00, när jag sen gick tillbaka och kollade websaldot kl 10.02 var alla redan slut. Men det återstår ju förstås att se om man får några trots att beställning gick igenom.

18. Emanuel

-Jag får trösta mig med att jag knep några Nebbiolo d'Alba Ochetti, verkade vara fler än jag som tyckte att den luktade "fynd" då den tog slut på några minuter också...

19. Skrutt

Skrutt Medlem

Det var bara en liten del som var utlagda, så minst lika många till tror jag dyker upp. Jag högg 2 st; best. gick igenom exakt kl 10.01

20. Martinez1986

Martinez1986 Medlem

Ja ringde min butik och bad dom beställa hem från en annan alldeles nyss så gör samma du. Finns en butik i Stockholm som har

Dela sidan