Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

T6-T7 lansering februari 2015

Håkan

Medlem
Någon som har erfarenhet av billaud simon? jag drack william fevres montee de tonnerre och var mycket imponerad, det gav mig mersmak för crun.
Billaud-Simon tillhör ståltankslaget så ingen ek alls. Annan stil än Fevre som är ekade (om än mer sparsamt idag än för 15 år sen). Jag gillar Billaud-Simon men är samtidigt inte så förtjust i Fevre (som jag nog haft lite otur med).
 

Magikern

Medlem
Shafer Relentless 2011 lär köpas om den håller samma nivå som 2010:an, men det kanske är betydligt sämre?

En Cote-Rotie för 300 spänn låter som ett misstänkt dåligt vin med dagens vinpriser men vem vet.
 

Magikern

Medlem
Vajra Bricco Delle Viole 2010 och Castello Dei Rampolla Sammarco 2010 lyser fortfarande med sin frånvaro även i beställningssortimentet :(
 
Last edited:

Håkan

Medlem
Shafer Relentless 2011 lär köpas om den håller samma nivå som 2010:an, men det kanske är betydligt sämre?

En Cote-Rotie för 300 spänn låter som ett misstänkt dåligt vin med dagens vinpriser men vem vet.
Det finns dyrare Cote Rotier för dig så blir det kvar av dessa till mig.
 

Håkan

Medlem
Vajra Bricco Delle Viole 2010 och Castello Dei Rampolla Sammarco 2010 lyser fortfarande med sin frånvaro även i beställningssortimentet :(
Sammarco kan eventuellt komma i en väldigt liten kvantitet, det gjordes extremt lite Sammarco och Vigna d'Alceo 2010. Från källa som tills för ganska nyligen hade rätt bra inblick i importören.
 

sunqan

Vinös
Om jag kör apple då? ;-)
Om jag kört ios hade jag skrivit hur du gör då :) men jag tycker Anders förklarade det på ett lättförståeligt sätt- tror faktiskt tom jag skulle klara det.
Men jag fattar inte varför android har problem med vissa pdfer... eller så är det Android som är problemet m..
 

Appel

Medlem
Shafer Relentless 2011 lär köpas om den håller samma nivå som 2010:an, men det kanske är betydligt sämre?

En Cote-Rotie för 300 spänn låter som ett misstänkt dåligt vin med dagens vinpriser men vem vet.
När skall du börja ta med dig något sånt här på en BYOB?
 

Larseman

Medlem
Några intressanta viner (som jag har viss erfarenhet av från tidigare årgångar minus Von Winning som jag har hört mycket bra om) enligt mig:
  • 92606 Raats Family Cabernet Franc 2011
  • 90344 Domaine Tempier Bandol Rouge 2012
  • 91283 San Fereolo 2007
  • 99202 Von Winning Deidesheimer Kalkofen Riesling Trocken Grosses Gewächs 2013
Kommer en Barbera från San Fereolo också i T5-släppet, 2006 Austri
 
Toppen