Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vinquizz

kayaker

Cyklist
Jag söker en vinmakare.
Chefsvinmakare redan som 25-åring och föredrar att låta naturen ha sin gång ute men aldrig inne. Anser att även konstnärsanlagen från mamman kommer till nytta.
Mångårig storfavorit hos monopolproducent med flera toppresultat.
 

Wintermute

Medlem
Jag vet inte om de uteblivna gissningarna är för att det är obegripligt eller ointressant... Hoppas på det första och försöker förtydliga.
Ett inlägg i gåtan skulle kunna ha med slottet att göra...
 

AdamST

Medlem
För att den här trevliga tråden inte ska bli helt bortglömd, tar jag oblygt över stafettpinnen!

Jag söker en vinmakare.

10 poäng: Han bor endast några stenkast från mästaren, i hembyn som leder tankarna till något kallt. Vinmakarens namn får oss att tänka på höga volymer och på fysikens lagar.
Jag biter, chansar på Philipp Kuhn!
 
Toppen