Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

1996 G.H. Martel & Co. Champagne Victoire (Magnum)

SUPRA

Bäst
Köpte 3 st. 1996 G.H. Martel & Co. Champagne Victoire, kostar nån tusenlapp på SB.

Någon som provat och kan uttala sig?

Tänkte ta en till nyår.


Victoire_Champ_600.jpg
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Drack GH Martel BdB 2002 för ett halvår sedan och det var tyvärr en av de sämsta champagner jag druckit, dofta helt ok med mogen frukt och lite brödig men smakade citronvatten som dog ut direkt i munnen.
Hoppas att dom där är bättre än så.
 

Elvis

Medlem
Inte undra på att vinkällarbutiken rekommenderade den...

De tänkte nog "en 1996:a, det är en bra årgång". Det är bra att den är på magnum men jag har generellt dålig erfarenhet av 1996or från enkla hus. Risken är att den smakar just citronvatten som @Skumpagne uttryckte det…

Om jag vore du skulle jag åka tillbaka och byta dem på Pol Roger eller Bollinger på magnum. Mycket bra champagner och du får pengar tillbaka.
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
Vi tog den till nyår. Den var faktiskt inte så dum. Mognadston men ändå massor av syra kvar. Att druvkvalitén inte är den bästa kan man ana, men tror de absolut kan bli bättre med lagring.
 

pln

Medlem
Jag drack en sån här till nyår (är iof ingen bevandrad skumpakille). Den var inget vidare tyckte jag. En i sällskapet beskrev det väl bäst, att smaken var lite som övermoget brunt äpple. Skulle jag köpa en "billig" skumpa igen.. hmm tattinger tror jag.
 
Jag drack en sån här till nyår (är iof ingen bevandrad skumpakille). Den var inget vidare tyckte jag. En i sällskapet beskrev det väl bäst, att smaken var lite som övermoget brunt äpple. Skulle jag köpa en "billig" skumpa igen.. hmm tattinger tror jag.

Inte äppelskrutt då? Låter som vinet var oxiderat
 

pln

Medlem
jo åt det hållet.. men inte fullt ut, man kände fortfarande smaker. Jag har inte druckit gammal skumpa förut så jag har dålig referens. Kan det bara dålig flaska.. eller är det tecken på överlagring?
 
jo åt det hållet.. men inte fullt ut, man kände fortfarande smaker. Jag har inte druckit gammal skumpa förut så jag har dålig referens. Kan det bara dålig flaska.. eller är det tecken på överlagring?
En magnum 1996 som är åt det oxiderade eller övermogna hållet låter för mig som ett dåligt vin , flaska eller felaktig lagring
 
Toppen