Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

A-Ö vinkällare

Trådskapare
S

Sebban

Medlem
Det kommer som en naturlig följd efter ett tag; undrar hur Barolo är jämfört med Langhe Nebbiolo...och undrar hur vingårdsbetecknad Barolo är jämfört med vanlig Barolo...och vilka andra producenter finns det...Gaja?

Den tanken har också slagit mig.. :D
 
Trådskapare
S

Sebban

Medlem
Äntligen färdig!
Efter många kvällar är hyllan på plats.
EC2F2345-3D8B-4B2B-A9AD-30F5D8890E72.jpeg

E7DCE1E8-3D3B-4F55-BCC4-E63E175E8613.jpeg

95DEFCAB-FB5E-4BBD-B17F-F5A7D2AB6F32.jpeg

Håller borta barn och svågrar:p
11C345C3-C0A6-476C-8A8B-ABE480E6B1BE.jpeg

C1AC9301-BE82-4861-B82A-CCAF18737E0C.jpeg

F586EB8C-E615-4298-8397-5A405828A915.jpeg

CFD4B077-BC23-4F92-8330-628430FB3260.jpeg

Hoppas inlägget har inspirerat någon.
Träslaget jag använt mig utav är limfog helstav ek om någon undrar, var inne på furu först men valde till sist ek.

Ikväll skall vi ha inflyttningsfest i vinkällarn med bad och en Guy Michele -06 :cigarr:
 

The Wall

Medlem
Äntligen färdig!
Efter många kvällar är hyllan på plats.
Visa bifogad bild 19533
Visa bifogad bild 19534
Visa bifogad bild 19535
Håller borta barn och svågrar:p
Visa bifogad bild 19536
Visa bifogad bild 19537
Visa bifogad bild 19538
Visa bifogad bild 19539
Hoppas inlägget har inspirerat någon.
Träslaget jag använt mig utav är limfog helstav ek om någon undrar, var inne på furu först men valde till sist ek.

Ikväll skall vi ha inflyttningsfest i vinkällarn med bad och en Guy Michele -06 :cigarr:
Med en sån installation behövs verkligen ingen Netflix. Rogivande att bara sitta och njuta av utsikten. Eller insikten.
 

buteljen

Medlem
Väldigt snygg inredning :). Hur är det med temperatur o luftfuktighet? Hur löser du det? Har själv en krypgrund jag funderar på att göra något med ...
 
Trådskapare
S

Sebban

Medlem
Väldigt snygg inredning :). Hur är det med temperatur o luftfuktighet? Hur löser du det? Har själv en krypgrund jag funderar på att göra något med ...

Mätte temperaturen innan jag byggde och den ligger på 12-13 grader året om. Så det får vara som det är. Fukten har jag ingen koll på ännu men sanden som är där inne är ju fuktig när det regnar så det är ju inte kruttorrt där inne.
 

Johan L

Medlem
Hoppas inlägget har inspirerat någon.
Träslaget jag använt mig utav är limfog helstav ek om någon undrar, var inne på furu först men valde till sist ek.

Väldigt snyggt och inspirerande för en som själv går i tankar om att bygga vinrum i källaren. Får man fråga hur mycket materialet gick på (vågar inte fråga hur många timmar du lagt på det hela)?
 
Trådskapare
S

Sebban

Medlem
Väldigt snyggt och inspirerande för en som själv går i tankar om att bygga vinrum i källaren. Får man fråga hur mycket materialet gick på (vågar inte fråga hur många timmar du lagt på det hela)?
Du har pm, vill inte lägga ut det här.
 

Vingubben

Medlem
Har för mig att jag sett någon bild från dig @Vingubben på en lucka i golvet ner i en vinkällare ... stämmer det? Eller var det någon annan?
I sådana fall - är det också i en krypgrund/jordkällare under ett golv?

Japp det är en krypgrund som under vardagsrummet har en takhöjd på ca 2m. Tröttnade på att behöva springa runt huset varje gång det skulle lastas in eller ut så det blev till slut en lucka i golvet. Inredningen har jag snickrat ihop själv med fanerad plywood och lite RTA-ställ, så ganska långt ifrån @Sebbans finish.


IMG_1546.jpg
 
Toppen