Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Ärlig VinTV

Trådskapare
Peder

Peder

Medlem
Det känns ju som att vi bör rikta in oss på vinnördar, även om vi såklart borde täcka även det område där vi kan rekrytera de nybörjare som ännu inte insett att de gillar riktigt gott vin ännu.

Jag håller med dig @Mattias S och ett bra exempel på att även få icke vinnördar intresserade var WinelibraryTV en gång i tiden och detta på grund av personligheten framför kameran, sedan var det väldigt amerikanskt med en programledare som troligtvis har adhd. Jag har själv sett mycket vänner börja gå upp i prisnivå på grund av mig och kan man lägga fram argument som exempelvis att folk är villiga att betala 300 kronor på typ den lokala restaurangen för ett skitvin, men när man är hemma så får vinet kosta max 80-100 kronor. Men tidningarna har väldigt svårt att argumentera för varför man kanske ska lägga 200 kronor eller mer för ett vin när man i nästa stycke säger att 79 kronors vinet är bästa köp och är ett fantastiskt vin.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Jag håller med dig @Mattias S och ett bra exempel på att även få icke vinnördar intresserade var WinelibraryTV en gång i tiden och detta på grund av personligheten framför kameran, sedan var det väldigt amerikanskt med en programledare som troligtvis har adhd. Jag har själv sett mycket vänner börja gå upp i prisnivå på grund av mig och kan man lägga fram argument som exempelvis att folk är villiga att betala 300 kronor på typ den lokala restaurangen för ett skitvin, men när man är hemma så får vinet kosta max 80-100 kronor. Men tidningarna har väldigt svårt att argumentera för varför man kanske ska lägga 200 kronor eller mer för ett vin när man i nästa stycke säger att 79 kronors vinet är bästa köp och är ett fantastiskt vin.
Jag ser "Knesset" framför mig på något vis. Härlig serie som visserligen känns väldigt omodern idag. En balanserad duktig programledare som kan dansa som en ballerina med möjligen någon fast panelmedlem med stor teoretisk kunskap och sedan några nya ansikten i varje nytt avsnitt, typ där vi kan visa upp vår fina bredd. Vi kan såklart ha ännu mer dynamik, men någon form av röd tråd borde vi ha med några/något återkommande ansikte vid varje tillfälle. Om inte så tror jag det blir svårt att få det där riktiga genomslaget.

Funderar vidare...

 

Mattias Schyberg

Administratör
Ju mer jag tänker på saken så inser jag att det är ett dynamiskt radarpar med bra personkemi som behövs för att ge programserien både dynamik och hög kunskapsnivå. Vi behöver alltså en kunskapsnörd i paritet med @vintomas i ena änden och en en karismatisk "programledare" i den andra, som gör det aningen mer lättsmält och i sin tur kan få vara lite lagom naiv med en förmåga att hålla snacket underhållande och intressant. Klassiskt exempel: Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg. Att därefter ständigt fönya varje avsnitt med diverse olika personer från forumet kommer att bli pricken över i och det som gör hela konceptet intressant och mångfacetterat.

Just de personligheter vi väljer kommer nog att avgöra genomslaget ganska mycket. Kunskapstyngden tror jag att vi kommer att hitta ganska lätt på forumet, medan navet som håller ihop det hela och skapar lite underhållningsvärde kan bli lite svårare. Just den typen av egenskaper märks sällan i text på forumet dessutom (ofta kan ju personer vara väldigt olika IRL och i skrift dessutom) så det är svårt att få en känsla av de talanger som möjligen finns. Några möjliga kandidater finns dock i mitt huvud, men det tar vi när vi träffas tycker jag. :)
 
Toppen