Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Akut dryckeshjälp sökes! Vin till dessert?

Mysonoxen

Medlem
SV: Akut dryckeshjälp sökes! Vin till dessert?

Krug skrev:
Aaaah! Absinth!

Det har jag inte druckit sedan jag och lillebror var ute och förlustade oss efter en tidig familjemiddag. Vi inledde med Strega och Hof * 8 därefter så tänkte jag att det är sjukt klipskt att dra en Absinth innan jag hoppar på tåget hem till Stockholm. Jag satte mig på 22.11 tåget från uppsala med riktning hufvudstaden och tvärslocknade. En ängel (ful som stryk, men ändå) väckte mig och frågade vart jag skulle av någonstans. Då jag frågade "är vi långt från Stockholm" så log hon och sa "Ganska". Började ana oråd. Det var dock inte fullt så jävligt och jag fick kliva av i Södertälje Södra.

Kort sagt, en 40 minuters tågresa tog närmare fyra timmar. Det värsta var när man satt på pendeltåget och bakfyllan började sätta in. Sen skulle jag möta några kompisar på dåvarande Buddha Bar när jag kom hem... Pigg... Njae!

Det är i alla fall dylika episoder i ens liv som gör att man verkligen vet att man har levat. :)
 

R.P

Medlem
SV: Akut dryckeshjälp sökes! Vin till dessert?

Krug skrev:
Aaaah! Absinth!

Det har jag inte druckit sedan jag och lillebror var ute och förlustade oss efter en tidig familjemiddag. Vi inledde med Strega och Hof * 8 därefter så tänkte jag att det är sjukt klipskt att dra en Absinth innan jag hoppar på tåget hem till Stockholm. Jag satte mig på 22.11 tåget från uppsala med riktning hufvudstaden och tvärslocknade. En ängel (ful som stryk, men ändå) väckte mig och frågade vart jag skulle av någonstans. Då jag frågade "är vi långt från Stockholm" så log hon och sa "Ganska". Började ana oråd. Det var dock inte fullt så jävligt och jag fick kliva av i Södertälje Södra.

Kort sagt, en 40 minuters tågresa tog närmare fyra timmar. Det värsta var när man satt på pendeltåget och bakfyllan började sätta in. Sen skulle jag möta några kompisar på dåvarande Buddha Bar när jag kom hem... Pigg... Njae!

Jag tycker mig se en viss tendens här...har du en fetish för att supa på tåg?? :D
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Akut dryckeshjälp sökes! Vin till dessert?

R.P skrev:
Jag tycker mig se en viss tendens här...har du en fetish för att supa på tåg?? :D

Njaeeee, I fallet ovan så skedde konsumtionen inte på tåget per se, utan mer i anknytning till transportmedlet ifråga.
 
Trådskapare
Sjödin

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Akut dryckeshjälp sökes! Vin till dessert?

Krug skrev:
Aaaah! Absinth!

Det har jag inte druckit sedan jag och lillebror var ute och förlustade oss efter en tidig familjemiddag. Vi inledde med Strega och Hof * 8 därefter så tänkte jag att det är sjukt klipskt att dra en Absinth innan jag hoppar på tåget hem till Stockholm. Jag satte mig på 22.11 tåget från uppsala med riktning hufvudstaden och tvärslocknade. En ängel (ful som stryk, men ändå) väckte mig och frågade vart jag skulle av någonstans. Då jag frågade "är vi långt från Stockholm" så log hon och sa "Ganska". Började ana oråd. Det var dock inte fullt så jävligt och jag fick kliva av i Södertälje Södra.

Kort sagt, en 40 minuters tågresa tog närmare fyra timmar. Det värsta var när man satt på pendeltåget och bakfyllan började sätta in. Sen skulle jag möta några kompisar på dåvarande Buddha Bar när jag kom hem... Pigg... Njae!

Oj, gamla minnen sköljer in över mig... Jag minns med förtvivlan när jag dejtade en tjej i Åkersberga. Jag var på firmafest och skulle komma hem till henne "senast vid 01-tiden".
Jag gled in i hennes hall strax efter 12 följande eftermiddag. Vart jag varit? Jag hade åkt tåg... Jag lyckades ta sista tåget till ändhållplats på en annan linje, fick inte tag i taxi och tillbringade natten på en parkbänk i Kårsta. På morgonen försökte jag på nytt åka hem till henne, men slocknade återigen på tåget och åkte fram och åter till stan några vändor innan jag slutligen lyckades pricka in en gnutta vakenhet i exakt det ögonblick tåget angjorde Åkersberga... 11 timmars försening var inte heeeelt enkel att förklara kan jag upplysa om.
 

R.P

Medlem
SV: Akut dryckeshjälp sökes! Vin till dessert?

Ok, jag har också en mindre trevlig pendeltågsupplevelse på fyllan, måste vara nästan 10 år sen. Firmafest i stan, lyckades komma med sista tåget till Haninge, det går också till Nynäshamn. Somnade självklart och väktes av väktarna i Nynäshamn vid tvåtiden, första tåg tillbaka skulle gå vid sex på morgonen. Kan tillägga att det var vinter och riktigt kallt, stod där och höll på att frysa ihjäl i mina myggjagare och tunna kavaj. Som tur var så gick det en timme senare en nattbuss från Nynäshamn tillbaka till Haninge. Försökte hålla värmen tills bussen kom, somnar naturligtvis igen och vaknar i Tungelsta...som tur var så fick jag skjuts hem av den snälla busschauffören som skulle köra tillbaka bussen till garaget...jag är glad att man idag alltid kan ta taxi och slipper dom kummunala sätten att ta sig hem på fyllan.
 
Toppen