Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Alkoholfri Whisky

sunqan

Vinös
Alkoholfritt och alkoholfritt. Inte om man är rättrogen :).

Skämt åsido, det är alltid intressant med drycker som är riktiga alkoholfria alternativ. Har alltid har svårt att förstå, varför drycker som av naturliga skäl innehåller alkohol via konstlad väg ska göras alkoholfria. Det finns ju så mycket att välja på ändå.

Nån som vet hur det gick med den anmälan?

Jag gillar det här stycket - "Det måste vara entydigt vad alkoholfritt betyder och att dessa produkter är märkta och rätt placerade i butiken för att skydda sårbara konsumentgrupper, säger Leena Haraké, kanslichef på Kvinnoorganisationernas samarbetsråd i alkohol- och narkotikafrågor, till Drugnews"
det satt i sitt sammanhang kring en anmälan mot systembolaget gör att det känns lite förfelat :) "skydda sårbara konsumentgrupper"? moy alkohol? på systembolaget?

man upphör aldrig att förvånas över hur blinda folk är.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Alkoholfritt och alkoholfritt. Inte om man är rättrogen :).
Nämnas kan att IOGT-NTO:s medlemslöfte innehåller frasen "Därmed lovar jag att leva helnyktert, det vill säga att ej använda alkoholdrycker med högre alkoholhalt än 2,25 volymprocent". Godtemplare får alltså dricka lättöl.
Men tydligen finns det ännu mer extrema grupperingar - jag tänker t.ex. på de som protesterade mot en glass med mindre än 0,5% alkohol. Man kan kanske säga att om IOGT-NTO är talibanerna, så finns det även de som är ISIS... ;)
 

gece

Man vänjer sig.
Har du möjligtvis provat 100% Lingon också? Är jäkligt nyfiken på den, men misstänker att den är sur som satan. :)
Visa bifogad bild 2709
Medan jag väntar på att vi ska komma iväg till nyårsfirandet smuttar jag på denna dryck och det är väl ungefär vad jag tänkte mig. Tydlig lingonsmak (såklart), hög (hög!) syra och en viss strävhet. Ganska gott och skulle kanske kunna funka som ersättare till vitpang till någon syrlig maträtt, men det känns inte som en lika klockren måltidsdryck som blåbärsvarianten - kanske inte så konstigt när den marknadsförs som ersättare till snaps eller som blannvann. Kan tänka mig att man skulle kunna göra rätt schyssta drinkar på den här. Byta ut limen i en margarita och göra en Vargtass Margarita? :D
 
Toppen