Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Artiklar

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
1-png.11731


Den uppmärksamme forummedlemmen har kanske noterat den nya fliken Artiklar uppe i menyn. Vi har i dagarna lanserat en ny funktion som vi hoppas ska kunna användas för att bidra ännu mer till det medlemsdrivna innehållet på finewines.se.

Funktionen är tänkt att fungera som kanal för exempelvis provningsrapporter från våra utsända representanter, men även som en plattform för ökat medlemsinnehåll i form av artiklar, recensioner, reserapporter etc. Vi är inte helt på det klara med vilka kategorier, hur öppet det ska vara, och vilka som ska kunna skriva artiklar bör vara än så länge, men vi känner att det är hög tid att släppa in er medlemmar för att få era åsikter och tankar kring hur vi kan använda det här till att få finewines.se inte bara till att växa, utan även hur det kan användas för att skapa en trevligare vistelse på forumet!

I den här tråden kan du diskutera funktionen i allmänhet och vad som kan förbättras. Eftersom funktionen även är helt ny tekniskt tar vi gärna emot feedback om något inte verkar fungera som det ska, eller om du har problem med att använda funktionen.

Vissa texter kan fortfarande förekomma på engelska, men kommer att ersättas mot svenska översättningar inom kort.
 
Last edited:
Trådskapare
Daniel B

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Vad är fördelen med att skriva artiklar istället för att hitta på en väl vald rubrik och starta en ny tråd? :)

Det är en bra fråga. I mina ögon är den den största skillnaden att vi har mer kontroll över det innehåll som publiceras i en artikel, då det inte (nödvändigtvis) behöver vara subjektivt på något sätt. Utöver det har vi även möjligheten att gruppera innehållet i serier, vi kan kategorisera utifrån typ av artikel, och hålla ett mer överskådligt arkiv över publicerade texter. Det sista tycker jag kan vara svårt när jag letar efter en särskild forumtråd ibland och hoppas att viss information kanske kan flyttas över till artiklar i framtiden.

En förhoppning är även att få till en mer officiell finewines.se-kanal för information.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det är en bra fråga. I mina ögon är den den största skillnaden att vi har mer kontroll över det innehåll som publiceras i en artikel, då det inte (nödvändigtvis) behöver vara subjektivt på något sätt. Utöver det har vi även möjligheten att gruppera innehållet i serier, vi kan kategorisera utifrån typ av artikel, och hålla ett mer överskådligt arkiv över publicerade texter. Det sista tycker jag kan vara svårt när jag letar efter en särskild forumtråd ibland och hoppas att viss information kanske kan flyttas över till artiklar i framtiden.

En förhoppning är även att få till en mer officiell finewines.se-kanal för information.
Hade precis sytt ihop ett liknande inlägg, men du beskrev det bättre så jag raderade mitt snabbt som ögat! ;)
 
Toppen