Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bästa butikerna för skaldjur

kayaker

Cyklist
SV: Bästa butikerna för skaldjur

anders skrev:
Ska man gå på det så innebär det att det faktiskt kan finnas ett användningsområde för BiB... Är det möjligt???
Nej, det är omöjligt. Om det vore möjligt så skulle man kunna härleda vad som helst. QED.
 

anders

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Sjödin skrev:
Visst, om du ska göra jäääääävligt mycket sås....
Men de e klart, många tycker ju att såsen är det godaste.

Nu tänkte ju jag mig att man faktiskt skulle kunna göra sås vid flera olika tillfällen på samma dunk och därmed utnyttja det enda som faktiskt talar för BiB, "återförslutningen"... ;) Anledningen till att jag tycker att det vore intressant är dels att BiB ska vara mer svavlat för hållbarheten, kommer detta märkas? Dels skulle man kunna ta vin från en BiB som stått öppen i säg tre veckor och se om såsen påverkas och i så fall hur.
 

kayaker

Cyklist
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Ur matlagningssynpunkt så funkar det bra att använda infrysta slattar. I.o.f.s. så kanske det krävs BiB för att överhuvudtaget få slattar...
 

Öhman

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

anders skrev:
Nu tänkte ju jag mig att man faktiskt skulle kunna göra sås vid flera olika tillfällen på samma dunk och därmed utnyttja det enda som faktiskt talar för BiB, "återförslutningen"... ;) Anledningen till att jag tycker att det vore intressant är dels att BiB ska vara mer svavlat för hållbarheten, kommer detta märkas? Dels skulle man kunna ta vin från en BiB som stått öppen i säg tre veckor och se om såsen påverkas och i så fall hur.

Svavlet är mycket lättflyktigt. Värms vinet upp så flyktar det ännu lättare. M.a.o gör svavlet ingen skillnad.
 

vintjej

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

anders skrev:
Nu tänkte ju jag mig att man faktiskt skulle kunna göra sås vid flera olika tillfällen på samma dunk och därmed utnyttja det enda som faktiskt talar för BiB, "återförslutningen"... ;) Anledningen till att jag tycker att det vore intressant är dels att BiB ska vara mer svavlat för hållbarheten, kommer detta märkas? Dels skulle man kunna ta vin från en BiB som stått öppen i säg tre veckor och se om såsen påverkas och i så fall hur.

Räcker upp handen och erkänner att jag alltid har BIB hemma för matlagning. Jag har vin i det mesta. Kyckling i ugn- vin. Köttfärssås - vin. Gryta - vin o s v. Ovärderlig krydda för mig. Jag har haft tre veckor gammalt vin i gryta och det har blivit bra. Åtminstone bättre än utan vin.;)
 

kayaker

Cyklist
SV: Bästa butikerna för skaldjur

vintjej skrev:
Räcker upp handen och erkänner att jag alltid har BIB hemma för matlagning. Jag har vin i det mesta. Kyckling i ugn- vin. Köttfärssås - vin. Gryta - vin o s v. Ovärderlig krydda för mig. Jag har haft tre veckor gammalt vin i gryta och det har blivit bra. Åtminstone bättre än utan vin.;)
Du hävdar alltså på fullaste allvar att det finns användbar BiB? Det låter som århundradets skräll!
 

anders

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

kayaker skrev:
I.o.f.s. så kanske det javascript:void(0);krävs BiB för att överhuvudtaget få slattar...

Känner igen den där problematiken. :D

Nu uppstår ju genast ett problem. Anta rent hypotetiskt att man skulle köpa en BiB till just matlagning. Hur ska det genomföras? Jag menar, om vi lika hypotetiskt antar att man skulle köpa en Aftonbladet - nyheter för förståndshandikappade - så skulle man ju samtidigt köpa en porrtidning för att rulla in Aftonbladet - nyheter för förståndshandikappade - i den. Detta för att undvika de föraktfulla blickarna från ens medmänniskor. Men hur gör man med en BiB? Hur ska man kunna smyga hem den med respekten intakt?
 

vintjej

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

kayaker skrev:
Du hävdar alltså på fullaste allvar att det finns användbar BiB? Det låter som århundradets skräll!

Haha. Eller hur?
Jag är en av de få som fullkomligt ärligt säger att jag behöver ett bra matlagningsvin när jag ber om hjälp och menar det.
Annars minns jag från vinbutiksdagarna att östermalmstanterna brukade koka en djävla massa musslor.;)
 

kayaker

Cyklist
SV: Bästa butikerna för skaldjur

anders skrev:
Men hur gör man med en BiB? Hur ska man kunna smyga hem den med respekten intakt?
Det går nog inte. Det är väl i.o.f.s. lättare med Gredos... ;D
 
Trådskapare
A
SV: Bästa butikerna för skaldjur

När man analyserar vissa trådar på finewines.se så är det rätt underhållande läsning. Detta är väl en riktigt bra exempel på en tråd som gick totalt off topic och avslutades med en diskussion om BiB
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bästa butikerna för skaldjur

shorepower skrev:
När man analyserar vissa trådar på finewines.se så är det rätt underhållande läsning. Detta är väl en riktigt bra exempel på en tråd som gick totalt off topic och avslutades med en diskussion om BiB

Vi var unga och spretiga på den tiden...
 

Elvis

Medlem
SV: Bästa butikerna för skaldjur

anders skrev:
Nu uppstår ju genast ett problem. Anta rent hypotetiskt att man skulle köpa en BiB till just matlagning. Hur ska det genomföras? Jag menar, om vi lika hypotetiskt antar att man skulle köpa en Aftonbladet - nyheter för förståndshandikappade - så skulle man ju samtidigt köpa en porrtidning för att rulla in Aftonbladet - nyheter för förståndshandikappade - i den. Detta för att undvika de föraktfulla blickarna från ens medmänniskor. Men hur gör man med en BiB? Hur ska man kunna smyga hem den med respekten intakt?

Anders är saknad!
 
Trådskapare
A
SV: Bästa butikerna för skaldjur

Elvis skrev:
anders skrev:
Nu uppstår ju genast ett problem. Anta rent hypotetiskt att man skulle köpa en BiB till just matlagning. Hur ska det genomföras? Jag menar, om vi lika hypotetiskt antar att man skulle köpa en Aftonbladet - nyheter för förståndshandikappade - så skulle man ju samtidigt köpa en porrtidning för att rulla in Aftonbladet - nyheter för förståndshandikappade - i den. Detta för att undvika de föraktfulla blickarna från ens medmänniskor. Men hur gör man med en BiB? Hur ska man kunna smyga hem den med respekten intakt?

Anders är saknad!
+1
 
Toppen