Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bästa restaurangerna i Stockholm?

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Maten var det största problemet för oss. Vi tog en förrätt med Frikassé på gödkalvbräss, sniglar & grillad korallticka
Ankleversås, stekt färsk lök & spritade körsbär , ingen större hit och alldeles för många smaker på en och samma talrik. Varmrätten var en väldigt fin stekt Anka frites,
Anka från Challandais, Parmesan- & vitlökspommes frites & brynt smörhollandaise för nästan 500 kronor, gillade inte de kryddstarka pommes fritten eller brynta smörhollandaisen ( den var förlik smöret man fick till brödet). En flaska rödvin Santanay 2010 från en superduktig vinproducent Marc Colin för endast 1100 kr var det bästa med hela besöket. Ok personal men inget wow. Kände mig bara tom när jag lämnade stället, speciellt när vi tokälskar Franzen så mycket.
Har du provat på utbudet i Tokyo?
Det är på en annan nivå, med galet bra restauranger som Michelinarna inte ens behagat besöka…

Standard är en uppsjö rätter med fokus på råmaterialet.
 

Johan L

Medlem
Ska i dagarna till Stockholm och bor på Mornington. Finns det några vinbarer i området mellan typ Karlaplan, Humlegården och Dramaten med bra utbud på glas?
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Ska i dagarna till Stockholm och bor på Mornington. Finns det några vinbarer i området mellan typ Karlaplan, Humlegården och Dramaten med bra utbud på glas?
Tyge & Sessil
Bar à Vins
De är de enda jag kommer på inom det området. Var länge sedan jag var på Bar â Vins dock, fanns ett mindre utbud då.
 

MarkusJ

Medlem
Tyge & Sessil
Bar à Vins
De är de enda jag kommer på inom det området. Var länge sedan jag var på Bar â Vins dock, fanns ett mindre utbud då.
Bar â Vins har nyligen öppnat "champagne-bar" så finns troligen lite kul bubbel där iaf :) Arla Unika i Östermalmshallen har lite kul viner också.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Bar â Vins har nyligen öppnat "champagne-bar" så finns troligen lite kul bubbel där iaf :) Arla Unika i Östermalmshallen har lite kul viner också.
Just det, hade jag redan glömt. Ett ställe till att lägga till på besökalistan.
 

Johan L

Medlem
Tyge & Sessil
Bar à Vins
De är de enda jag kommer på inom det området. Var länge sedan jag var på Bar â Vins dock, fanns ett mindre utbud då.

Svängde in på Tyge & Sessil som låg en parallellgata ifrån närmaste vägen mellan hotellet och konferensen, drack ett glas utmärkt orangevin från Terpin och käkade "lite" marconamandlar (enorm portion mtp pris). Kul att se en så ung publik på en vinbar, jag är 34 och kände mig smått antik i jämförelse med övriga gäster :D
 

mackan92

Medlem
Svängde in på Tyge & Sessil som låg en parallellgata ifrån närmaste vägen mellan hotellet och konferensen, drack ett glas utmärkt orangevin från Terpin och käkade "lite" marconamandlar (enorm portion mtp pris). Kul att se en så ung publik på en vinbar, jag är 34 och kände mig smått antik i jämförelse med övriga gäster :D

Personligen tycker jag Tyge och Sessil har gått åt fel håll efter att Maximilian lämnade drivandet. Känner att tidigare priserna var bättre och det har numer gått till att bli ett ställe för foliehattar som vill dricka "hippt". Men kul att det var liv i luckan :)
 
Toppen