Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Blocka konton

Bastardo

Medlem
Finns det möjligheter att blocka konton på forumet på samma sätt som man kan blocka konton på Facebook/Instagram?
Nyfiken på om det fungerar på samma sätt :)
Klicka på ditt nickname överst på sajten på högra sidan. Välj sedan på högra sidan underst en text där det står Ignoring. Då kan du nog ignorera vem du vill. ;)
Jag kikade där just ett par minuter sen, och jag har inte ignorerat någon än så länge, och tror inte att jag behöver göra det heller, men på Facebook har jag blockat ganska många.
 

Martin F

Medlem
Dessvärre får man hela tiden upp information om att en ignorerad medlem skrivit något vilket lite tar bort poängen då man (jag) ofta blir nyfiken och ser vad som är skrivit för att sedan återigen komma på varför jag ignorerat medlemmen från början.
 

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Finns det möjligheter att blocka konton på forumet på samma sätt som man kan blocka konton på Facebook/Instagram?
Nyfiken på om det fungerar på samma sätt :)
Gå till medlemsbilden och välj "ignore" om det funkar som Facebook vågar jag inte svara på...
Dessvärre får man hela tiden upp information om att en ignorerad medlem skrivit något vilket lite tar bort poängen då man (jag) ofta blir nyfiken och ser vad som är skrivit för att sedan återigen komma på varför jag ignorerat medlemmen från början.

Det är totalt värt det även om man får upp notifikationer. Så klicka på den där ignorera knappen du. Så slipper du se idiotiska kommentarer.
Information om inlägg syns bara om någon som man inte valt att ignorera citerar en medlem man valt att ignorera. Samma gäller notiser.
 

Bastardo

Medlem
Gå till medlemsbilden och välj "ignore" om det funkar som Facebook vågar jag inte svara på...
Facebook är en helt annan femma. Om man är aktiv där, så är man nästan tvungen att blockera vissa människor, för de beter sig som värsta troll ibland. Men i överlag brukar jag inte blocka folk på sådana forum på FB som jag är med.
Kan berätta en ganska rolig historia ur verkligheten: Jag blev utkastad från ett Mac-forum då jag var lite för frispråkig och dyrkade inte Apple lika mycket som de andra gjorde. Vad jag vet, finns inte det forumet kvar längre.
Det kan vara så att det finns nästan inga Mac-forum kvar på svenska över huvud taget, vilket vore synd. Där fanns det alltid några oerhört kompetenta människor som kunde svara nästan på allting man hade funderat över.
 
Trådskapare
buteljen

buteljen

Medlem
Jag antar att den medlem som jag ignorerat inte kan se de inlägg som jag skriver? Stämmer det?
 
Trådskapare
buteljen

buteljen

Medlem
Mjae, det är för att man inte ska kunna blockera någon och sen skriva en massa saker om den medlemmen utan att den kan se det. Man får se det som att man bara ignorerar någon istället.
Ok. Det är som det är ( om man nu inte kan ställa in det som t.ex på fb o insta) . För mig känns det dock konstigt att om jag ignorerar ett konto så kan det fortfarande ”skriva en massa saker” om mig i mina inlägg och interagera i mina trådar.
 
Trådskapare
buteljen

buteljen

Medlem
Det vore väl väldigt märkligt om en inloggad medlem hade sämre tillgång till forumet än en oinloggad?!
Ja det är ju en skillnad jmfrt med fb o insta. Eller? Måste man vara inloggad/ha ett konto på insta för att se inlägg eller kan man se inlägg ändå?
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Ok. Det är som det är ( om man nu inte kan ställa in det som t.ex på fb o insta) . För mig känns det dock konstigt att om jag ignorerar ett konto så kan det fortfarande ”skriva en massa saker” om mig i mina inlägg och interagera i mina trådar.
Om någon är olämplig etc. så kan man även rapportera det hela, vilket du borde om någon faktiskt skriver innehåll som inte hör hemma här. Som @vintomas nämner så är även de flesta delarna öppna för läsning av gäster, så en blockering likt FB / Instagram hade inte heller fungerat.
 
Trådskapare
buteljen

buteljen

Medlem
Om någon är olämplig etc. så kan man även rapportera det hela, vilket du borde om någon faktiskt skriver innehåll som inte hör hemma här. Som @vintomas nämner så är även de flesta delarna öppna för läsning av gäster, så en blockering likt FB / Instagram hade inte heller fungerat.
Jag frågar för vi har en liknande diskussion i en annan grupp och jag var nyfiken på hur det fungerar här på FW.

Jag tycker nog fortfarande att det är mer rätt att en person man blockat inte kan interagera i de inlägg jag skriver.
Det blir ju superkonstigt om det startas diskussioner i en tråd jag själv skapat som jag inte kan se hälften av ...
Sen att den personen kan se inlägget som gäst är väl en ok kompromiss när man nu inte har ett slutet form. Det
går i alla fall inte att göra något som inloggad.
 
Last edited:
Toppen