Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bollingerbaren på Hotell Stureplan

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bollingerbaren på Hotell Stureplan

anders skrev:
Nu verkar Parker också ligga löst till:

2003 by Bollinger described by Robert Parker as "...the finest Champagne I have tasted in the last 6 months..."

Vad i helvete? Har de blivit så gamla att de gått i barndom och tycker om sötslisk helt plötsligt?
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Bollingerbaren på Hotell Stureplan

Krug skrev:
Confusion reigns supreme!

http://www.primewinebar.se/pdftavla.php

Henriot 1996 är helt ok, Vilmart Rosé har jag inte provat, men det är väl alltid smaskigt med lite rosé? Prova gärna en femma av NFB 1998 och berätta vad du tycker, jag hävdar att de blivit på tok för frikostiga med dosagen!

Bastards!

På den röda fronten måste du ju klippa en Mon Aeuil 2004 (be om ett stort glas så du kan snurra ordentligt).

Ja men se där... Jag återkommer!
(om inte planerna ändras och jag pimplar 19 spänns bira på Kellys istället... ;D )
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bollingerbaren på Hotell Stureplan

Sjödin skrev:
Ja men se där... Jag återkommer!
(om inte planerna ändras och jag pimplar 19 spänns bira på Kellys istället... ;D )

Låter ju helt fantastiskt, och mycket mera manligt än fjolläsk!

Ta med Krug88!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bollingerbaren på Hotell Stureplan

anders skrev:
Nu verkar Parker också ligga löst till:

2003 by Bollinger described by Robert Parker as "...the finest Champagne I have tasted in the last 6 months..."

Ah, fick du också F&R wines nyhetsbrev? Jag tycker att den här formuleringen är grym
Made in tiny quantities (just 10% of a normal Grande Annee production) and in a low-acid, fruit driven style that not only makes the wine approachable at so young an age but completely irresistible!

Low acid? I en champagne? Det är ju en så kallad contradiction in terms.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bollingerbaren på Hotell Stureplan

Krug88 skrev:
Hatar verkligen Kellys...

Din mun säger nej, dina ögon skriker: -"oh yes baby! Take me!"
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bollingerbaren på Hotell Stureplan

Väldigt underligt, jag ser det inte heller, Systembolaget censurerar?
 

anders

Medlem
SV: Bollingerbaren på Hotell Stureplan

Måste vara symboliskt för att det är hampus86 undermedvetna som talar till oss...
 

hampus86

Medlem
SV: Bollingerbaren på Hotell Stureplan

Krug skrev:
Väldigt underligt, jag ser det inte heller, Systembolaget censurerar?

Fan, är detta straffet för att man jobbar på SS, har en kinesisk flickvän, och att man bor i sverige(med tanke på nya FRA lagen). Nordkorea nästa för mig.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Bollingerbaren på Hotell Stureplan

Krug skrev:
Confusion reigns supreme!

http://www.primewinebar.se/pdftavla.php

Henriot 1996 är helt ok, Vilmart Rosé har jag inte provat, men det är väl alltid smaskigt med lite rosé? Prova gärna en femma av NFB 1998 och berätta vad du tycker, jag hävdar att de blivit på tok för frikostiga med dosagen!

Bastards!

På den röda fronten måste du ju klippa en Mon Aeuil 2004 (be om ett stort glas så du kan snurra ordentligt).

Jahapp.... Då var den kvällen lagd till historien. Den började med en Boizel på NK, som rann ner som kranvatten då jag var törstig som en gnu... Big mistake att inte bälga ett par glas vatten först. Vi passerade Zink men då de bara serverade Palmer på glas gick vi raskt vidare till PrimeWine Bar. Jag testade Henriot 96 och tyckte definitivt den var mer än helt ok. Syra som fan var det.
Självklart var jag ju tvungen att dra i mig en Mon Aeuil också.... Och den hade fan gruppsex i min gom. Fantastiskt gott vin!

Vid Nybroviken sprang jag på ett glas Philipponnat innan vi drog till Berns och gick över på klassisk rock n roll grogg...
 

Krug88

Medlem
SV: Bollingerbaren på Hotell Stureplan

Sjödin skrev:
Jahapp.... Då var den kvällen lagd till historien. Den började med en Boizel på NK, som rann ner som kranvatten då jag var törstig som en gnu... Big mistake att inte bälga ett par glas vatten först. Vi passerade Zink men då de bara serverade Palmer på glas gick vi raskt vidare till PrimeWine Bar. Jag testade Henriot 96 och tyckte definitivt den var mer än helt ok. Syra som fan var det.
Självklart var jag ju tvungen att dra i mig en Mon Aeuil också.... Och den hade fan gruppsex i min gom. Fantastiskt gott vin!

Vid Nybroviken sprang jag på ett glas Philipponnat innan vi drog till Berns och gick över på klassisk rock n roll grogg...
Var också på vibaren igår och drack Henriot 96, öppnare och skönare än jag minns den.
Skippade Jack o cola däremot till skillnad från dig...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bollingerbaren på Hotell Stureplan

Krug88 skrev:
Var också på vibaren igår och drack Henriot 96, öppnare och skönare än jag minns den.
Skippade Jack o cola däremot till skillnad från dig...

Jac & Cola frekvensen har ju varit skrämmande låg på sistone. mer korta Seabreeze!

Inte lika kladdigt tycker Krug.
 

Elvis

Medlem
SV: Bollingerbaren på Hotell Stureplan

Gjorde ett studiebesök på Bollingerbaren igår på väg hem från jobbet. Kombinationen champagnebar och bra räksmörgås gjorde att jag hade en idé om att bjuda min flickvän på en lätt middag där på lördag. Jag blev dock inte särskilt imponerad. På kortversionen av champagnelistan som står på barborden fanns exempelvis Bollinger GA med, men det stod inte vilken årgång. ??? Jag vet inte hur många gånger jag frågat restauranger vilken årgång deras Dom Perignon är (och ibland blir man glatt överraskad!), men man förväntar sig lite mer av en champagnebar.

Dessutom var champagnelistan kort och om man nu ska satsa hårt på ett champagnemärke (Bollinger), så tycker jag att man borde ha någon årgång äldre än 1996 i utbudet. Visst, de har en Bollinger Vieilles Vignes Francaise 1999, men det var också allt som fick mig att lyfta lite på ögonbrynen.

Det blir Operakällaren i stället! Bättre utbud av Bollinger och hela 14 årgångar av Salon. Så ska det se ut. Även om jag inte har råd med en Salon 1959 så ser det trevligt ut när man ögnar igenom listan. 8)
 

lepatrik

Medlem
SV: Bollingerbaren på Hotell Stureplan

Alltså, typiskt Hampus14 att länka till en site där nåt jävla pucko sammanställt stockholms värsta ställen.
Society decay på hög nivå
 
Toppen