Väcker liv i den här tråden med ett lättare "falling down moment"-rangry rant (ref filmen) gällande "kedjan med världens bästa utbud" aka SB.
Jag gillar Rye - både straight up och i en Old Fashioned så dröm om min förvåning när det nu visar sig att Bolaget i sin outgrundliga approach till att erbjuda ett heltäckande och representativt sortiment numera bara har EN Rye-whisky i fasta sortimentet.
Vilken då kan man undra? En habil trotjänare som Bulleit eller Rickhouse? En lite mer posh Elijah Wood?
För inte kan man väl ha valt Michters? Eller en sån underdog som Jack Daniels Rye?
Helt rätt... den enda nu på hyllan tillgängliga Rye-whiskyn är den ovan ratade och långt ifrån stiltypiska "Beavers Dram" från Kanada.
Kontaktade kundtjänst och fick det verifierat att så var fallet men fick det fina tipset att det i små partier nu fanns Rabbit Hole Starlino Rye.... en kreativ skapelse som slutlagrats på vermouth-fat.
WTF?
Sånt här gör mig sur på riktigt och sänker mitt redan låga förtroende för SB ytterligare.
(för att täcka luckor i sortimentet har man däremot adderat 6 boxviner under 250kronor och 4 ljusa lagers i FS bara senaste 60 dagarna)