Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bourbon, och amerikansk whiskey.

CH

Medlem
SV: Bourbon, och amerikansk whiskey.

Krisman skrev:
Men som sagt, Är verkligen JD en Bourbon, snarare en Tennessee Sourmash.
miniquiz, varför är flaskan fyrkantig.

Kan det ha med logistik att göra?
 

Keen

slan
SV: Bourbon, och amerikansk whiskey.

Krisman skrev:
Men som sagt, Är verkligen JD en Bourbon, snarare en Tennessee Sourmash.
miniquiz, varför är flaskan fyrkantig.


Bättre effekt i krogslagsmål att slå någon med en kantig flaska än en rund?
 

R.P

Medlem
SV: Bourbon, och amerikansk whiskey.

Drack McKendric "Western Style Whiskey" igår, annorlunda, etiketten är i läder och den smakade verkligen läder.
 

R.P

Medlem
SV: Bourbon, och amerikansk whiskey.

Köpt en flaska Evan Williams Single Barrel Vintage som jag tänkte testa ikväll, nån som druckit den?
 
SV: Bourbon, och amerikansk whiskey.

R.P skrev:
Köpt en flaska Evan Williams Single Barrel Vintage som jag tänkte testa ikväll, nån som druckit den?
Ja. Om man gillar bourbon generellt så är detta riktigt bra. Sedan kan jag tycka det är lite svårt att jämföra kvalitetsbourbon emellan, de flesta har liknande karaktär, skillnaden ligger främst i hur gammal spriten är när den buteljerades. Singel barrel generellt kan vara lite mera kärv i stilen än en blend från flera olika fat och därför bli mjukare och lite tillrättalagd.
 

R.P

Medlem
SV: Bourbon, och amerikansk whiskey.

El burro grande skrev:
Ja. Om man gillar bourbon generellt så är detta riktigt bra. Sedan kan jag tycka det är lite svårt att jämföra kvalitetsbourbon emellan, de flesta har liknande karaktär, skillnaden ligger främst i hur gammal spriten är när den buteljerades. Singel barrel generellt kan vara lite mera kärv i stilen än en blend från flera olika fat och därför bli mjukare och lite tillrättalagd.

Den var precis som du skriver väldigt mjuk, len, inställsamt elegant. Lagd på fat -94. Jag gillade den.
 

R.P

Medlem
SV: Bourbon, och amerikansk whiskey.

Rowan´s Creek, inköpt i veckan, dom i butiken visste inget om den, någon som druckit den?
 

Arvid

Medlem
SV: Bourbon, och amerikansk whiskey.

Jag föredrar, på det hela taget, Rye. Samma härligt skitiga känsla som man hittar i Armagnac återkommer ofta.

Håll ögonen öppna efter The Bitter Truths (tyskar som gör fantastiska bitters) Rye. Grym som den är eller i OFs. Jag tror inte den görs mer, men går säkert att hitta någonstans på kontinenten. Så om här finns några frekventa tysklandsbesökare så kolla lite extra.
 

Sigdarve

Medlem
Ny favorit
 

Attachments

  • Skärmavbild 2023-03-08 kl. 19.40.01.png
    Skärmavbild 2023-03-08 kl. 19.40.01.png
    376,5 KB · Visningar: 84

Uncle_Bob

Medlem
Oh, missat den här tråden.

Dricker rätt mycket whisky men bourbon var länge mest en drinkingrediens för mig men då jag ville ha lite ny inspiration i höstas köpte jag ett gäng olika och har roterat dem i flighter om 4 över tid och betygsatt dem 1-4 varje gång för att se om jag kan bena ut favoriter, Elijah Craig ligger för närvarande som tvåa i statistiken och bäst hittills är Eagle Rare dock har två olika Woodford Reserve börjat knappat in på sistone...
 
Toppen