Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

SUPRA

Bäst
Jag ville bara tipsa om att på Lördag den 14:e har ni alla en rikttigt bra ursäkt för att ta fram och konsumera en riktigt dyr Champagne!

Det är ju alla hjärtans dag!

Rosé? Måste fundera lite på det här så man lägger nåt skoj på kallt.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

Tror du verkligen att vi behöver ha en ursäkt för det?

Snarare borde väl tråden heta "bra ursäkt för att ta fram en riktigt skabbig skumpa för hon fattar ju ändå inget!"

//Krug,
bitter singel.
 

Öhman

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

Krug skrev:
Tror du verkligen att vi behöver ha en ursäkt för det?

Snarare borde väl tråden heta "bra ursäkt för att ta fram en riktigt skabbig skumpa för hon fattar ju ändå inget!"

//Krug,
bitter singel.

Och plötsligt står det klart varför du är en bitter singel. ;)
 

CH

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

Det är väll Krugs som självmant valt att vara singel med hänvisning till:
för hon fattar ju ändå inget

För mig är det också självmant att vara singel.
Jag kan omjöligtvis repsektera en kvinna som påstår att hon tycker om mig.
Aningen så bevittnar jag det solklara beviset på hennes brist på omdöme och därifrån kan det bara gå utför och fullständigt åt h-e eller så är det något lurt på gång och när kvinnor börjar med sitt rävspel då är det bäst att hålla sig långt borta för det slutar aldrig bra.

Bitter, jag?
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

Oj, det låter som att vissa (inga namn) har ett behov av att prata ut om relationer.
Kan ni inte diskutera det i en egen tråd, så fortsätter vi andra att prata Rosé...

Har ni sädespropp eller? ;D
 

anders

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

SUPRA skrev:
Jag ville bara tipsa om att på Lördag den 14:e har ni alla en rikttigt bra ursäkt för att ta fram och konsumera en riktigt dyr Champagne!

Jag håller med. Efter det att man äntligen har fått fruntimret i säng har man gjort sig förtjänt av en riktigt bra balja, i synnerhet som att man har fått hela kvällen söndertjatad om att man har glömt denna dag. Igen.

Och kom ihåg som jag alltid säger:
Sex är två timmars jobb för fem sekunders lycka.
En flaska champagne är fem sekunders jobb för två timmar lycka.
Det är bara att välja...

Dessutom ska far i huset på trevlig rökaraftonpå söndagen. ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

Självklart ska det korkas upp champagne på lördag! Fästmön älskar rosé, så det blir antagligen Bollinger GA rosé 1999 eller Vilmart Grand Cellier Rubis 2000.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

anders skrev:
Jag håller med. Efter det att man äntligen har fått fruntimret i säng har man gjort sig förtjänt av en riktigt bra balja, i synnerhet som att man har fått hela kvällen söndertjatad om att man har glömt denna dag. Igen.

Och kom ihåg som jag alltid säger:
Sex är två timmars jobb för fem sekunders lycka.
En flaska champagne är fem sekunders jobb för två timmar lycka.
Det är bara att välja...

Dessutom ska far i huset på trevlig rökaraftonpå söndagen. ;D

Ganja?

en bekant till mig blandade ut marijuana med en upphackad cigarr en gång. Det blev enligt uppgift inte så bra.
 

chambertin

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

SUPRA skrev:
Jag ville bara tipsa om att på Lördag den 14:e har ni alla en rikttigt bra ursäkt för att ta fram och konsumera en riktigt dyr Champagne!

Det är ju alla hjärtans dag!

Rosé? Måste fundera lite på det här så man lägger nåt skoj på kallt.

..men vänta lite nu. Vem här behöver en ursäkt för att dricka Champagne ? ;D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

chambertin skrev:
..men vänta lite nu. Vem här behöver en ursäkt för att dricka Champagne ? ;D

Sedär, äntligen en vettig kommentar och relation till champagne!!

Inte tusan måste det vara 14 feb för att öppna vare sig rosé (äger dock bara en) eller ngt annnat, jag tycker tisdagar brukar funka fint för mig.

(Obitter singel)
 

David W

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

Det gäller ju att vara lite rationell, jag och min fru gifte oss den 14 februari så man slår två flugor i en smäll. Därför blir det en Bollinger RD 1990. Måste kolla om ert gnäll på årgång 1990 stämmer ;D

/DW
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

David W skrev:
Det gäller ju att vara lite rationell, jag och min fru gifte oss den 14 februari så man slår två flugor i en smäll. Därför blir det en Bollinger RD 1990. Måste kolla om ert gnäll på årgång 1990 stämmer ;D

/DW
Årgången som sådan förtjänar lite gnäll.Men vi drack en Bollinger 1990 för några veckor sen som var ruggigt bra, nästan lite känsla av pånyttfödd, så med lite tur kanske du får uppleva något riktigt bra ;D
 

kayaker

Cyklist
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

Bubblaren skrev:
Inte tusan måste det vara 14 feb för att öppna vare sig rosé (äger dock bara en) eller ngt annnat, jag tycker tisdagar brukar funka fint för mig.
Tisdagar? Det är till att vara kräsen. Vilken dag som helst funkar bra. Jag låter stämningen och menyn avgöra.

/Ännu en obitter singel
 

Helen

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

Det blev skumpa både i lördag, tisdags och onsdag
idag torsdag en trevlig Beaune 1cru les epenottes 2005a till confite de canard.
Vem behöver speciella dagar att dricka gott? jo föresten det är nog helgalkisarna medans vi
som är heltidsalkisar och vinroade finner en bra anledning att fira varje dag :p
 

Bubblaren

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

kayaker skrev:
Tisdagar? Det är till att vara kräsen. Vilken dag som helst funkar bra. Jag låter stämningen och menyn avgöra.

/Ännu en obitter singel

Meehhh... Tisdag var bara ett exempel jue!
Det var f ö just en tisdag jag tyckte jag skulle öppna en Fallet standard men råkade ta fel och ta en Fallet 76, en förvåing jag kände när jag öppande den men som inte gick att hindra. En härlig smakhöjare av den tisdagsmiddagen :)
 

Pomerol

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

Den som väntar på ett riktigt bra tillfälle för att ta fram en riktigt bra champagne väntar nog alltid för länge.

Det kanske är de vanliga tisdagarna som behöver förgyllas med det lilla extra?
 

vintjej

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

Men kära vänner. Det är som om Lily Bollinger levt och verkat förgäves.

(Bitter oavsett civilstatus)
 

anders

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

vintjej skrev:
Men kära vänner. Det är som om Lily Bollinger levt och verkat förgäves.

Hear, hear! I sanning dagens visdomsord på forumet. Och det säger väl det mesta om genomsnittsnivån här. :D
 

David W

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

magnum skrev:
Årgången som sådan förtjänar lite gnäll.Men vi drack en Bollinger 1990 för några veckor sen som var ruggigt bra, nästan lite känsla av pånyttfödd, så med lite tur kanske du får uppleva något riktigt bra ;D

Det är möjligt att årgången inte är så bra som man först trodde att den skulle bli. Men sedan Krug (användaren, inte huset) någon gång runt 2003-2004 hävde ur sig att 1997orna från Toscana började löpa utför så tar jag hans åsikter om årgångar med en nypa Tequila ;D
 
Toppen