Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

Intressant att det finns någon därute som faktiskt har lyssnat på vad jag sagt. Klassiskt rookie misstag! ;D
 

chambertin

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

SUPRA skrev:
Jag ville bara tipsa om att på Lördag den 14:e har ni alla en rikttigt bra ursäkt för att ta fram och konsumera en riktigt dyr Champagne!

Det är ju alla hjärtans dag!

Rosé? Måste fundera lite på det här så man lägger nåt skoj på kallt.

För vår del blir det nog en sån här i morgon:
GetLabel.aspx
 

chambertin

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

Krug88 skrev:
95 kanske?
Mitt en primeur intresse för Bordeaux dog med supersviten -91,-92-,93,-94 ;) och kom aldrig riktigt tillbaka sen. Jag han i alla fall samla på mig hyfsat med -85, -86, -88,-89 och -90 som jag börjar att dricka en del av nu. Skitåren efter det förde dock med sig att jag började botanisera mer i andra delar av världen och Europa.
Har en Calon Segur -90 liggandes och en -88 tror jag.
Har inte varit så impad av dom Pauillac -90 jag druckit hittills men Calon Segur -90 skall ju vara bra.
 

anders

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

Drack 82:an för snart ett år sedan och den var en trevlig uppladdning inför resten av kvällen...
 

Krug88

Medlem
SV: Bra ursäkt för att ta fram en riktigt fin Champagne

chambertin skrev:
Mitt en primeur intresse för Bordeaux dog med supersviten -91,-92-,93,-94 ;) och kom aldrig riktigt tillbaka sen. Jag han i alla fall samla på mig hyfsat med -85, -86, -88,-89 och -90 som jag börjar att dricka en del av nu. Skitåren efter det förde dock med sig att jag började botanisera mer i andra delar av världen och Europa.
Har en Calon Segur -90 liggandes och en -88 tror jag.
Har inte varit så impad av dom Pauillac -90 jag druckit hittills men Calon Segur -90 skall ju vara bra.
Kul, enligt RP så är 90:an dags att dricka nu.
88:an tror han håller lagring bättre.
Har en 95:a kvar som ligger och skräpar, lite nyfiken på om det är dags än bara...
 
Toppen