Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Bubbel för bögar – och lesbiska

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Bubbel för bögar – och lesbiska

Nu kommer ännu ett gay-vin. Denna
gång från Frankrike.

Tidigare i våras skrev WOW News om
ett gayvänligt vin från Spanien. Denna
gång kommer det från Frankrike och
heter TendreBulle Gay Vin. Producent
är Domaine de Boyer och vinet är ett
mousserande rosévin från Languedoc-
Rousillon.

På etiketten syns två stiliserade
ansikten i full färd mot en kyss. På
korken står bokstäverna G L för gay
och lesbian. Detta för att det inte ska
råda några tvivel om att vinet riktar sig
mot homosexuella av båda könen.

Japp... Då vet vi!
 

anders

Medlem
SV: Bubbel för bögar – och lesbiska

Jag får säga att våra teorier kring Riesling och Merlot kändes betydligt mer vetenskapligt uppbyggda i jämförelse. Jag menar, stämpla korken G L och så skulle det vara en bögvin ???
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bubbel för bögar – och lesbiska

Aprilia skrev:
Var har du hittat det där?

Från det eminenta nyhetsbrevet WOWnews som återfinns på: www.wownews.se

Kolla in och prenumerera. mycket intressant om man är i branchen.
 

Aprilia

Medlem
SV: Bubbel för bögar – och lesbiska

Ang WOWNews.se så har jag nu varit inne där och tittat, ser intressant ut. Jag söker i arkivet på ordet "bögar" och får likväl inte fram den artikeln. Hur bar du dig åt, Krug, för att hitta den?
 

R.P

Medlem
SV: Bubbel för bögar – och lesbiska

lepatrik skrev:
Mount Gay Rum är en av de bättre romfabrikörerna

Mycket möjligt, är rätt hjärndöd när det kommer till rom tyvärr...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bubbel för bögar – och lesbiska

Aprilia skrev:
Ang WOWNews.se så har jag nu varit inne där och tittat, ser intressant ut. Jag söker i arkivet på ordet "bögar" och får likväl inte fram den artikeln. Hur bar du dig åt, Krug, för att hitta den?

Det står i nyhetsutskicket, det är också ett nyhetsbrev som man kan ladda ner från sidan om man är prenumerant. Det som jag citerat ovan är dock det enda som skrivs i ämnet om det är mer info du är intresserad av.
 

lepatrik

Medlem
SV: Bubbel för bögar – och lesbiska

Krug är lågstadielärare annars, därav hans fina pedagogik. Han kan enligt utsago lära nästan alla att räkna till 5
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bubbel för bögar – och lesbiska

lepatrik skrev:
Krug är lågstadielärare annars, därav hans fina pedagogik. Han kan enligt utsago lära nästan alla att räkna till 5

Jag tror, tyvärr, inte att man kan lite på Krug att lära ut någonting till någon. Pedagogik är inte Krugs starka sida.
 

Krug88

Medlem
SV: Bubbel för bögar – och lesbiska

Krug skrev:
Jag tror, tyvärr, inte att man kan lite på Krug att lära ut någonting till någon. Pedagogik är inte Krugs starka sida.
Han tentade av i "bästa, billigaste fyllan på söder". Han fick ett C...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Bubbel för bögar – och lesbiska

Krug88 skrev:
Han tentade av i "bästa, billigaste fyllan på söder". Han fick ett C...

Det där var det dummaste jag hört! Det, och engelska, var det enda jag fick högsta betyg i!
 

anders

Medlem
SV: Bubbel för bögar – och lesbiska

Krug skrev:
Det där var det dummaste jag hört! Det, och engelska, var det enda jag fick högsta betyg i!

Kan det vara så att Krug88 blandar ihop betygen och det är det egna C:et i det här ämnet han minns...? ;D
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Bubbel för bögar – och lesbiska

Stackars Gruaud Larose. ;) Hur ska man nu kunna köra med snärtiga förkortningar om vilka Bordeauxer man druckit, och en förbannat god 1982 gjorde du, men nu är det slutdrucket från det slottet...

(får vi inte PK-folk på oss om vi skojar om sånt här?)
 
Toppen